zvládá v souladu s individuálními možnostmi osvojované pohybové dovednosti a uplatňuje je v individuálních a týmových pohybových činnostech
Komentář
Znění alternativního OVU pro inkluzivní vzdělávání v TV
- zvládá v souladu se svými individuálními možnostmi, potřebami a aktuálním zdravotním stavem osvojované pohybové dovednosti a uplatňuje je v aplikovaných (individuálních a týmových) pohybových činnostech
Žák si na 1. stupni osvojuje v TV spektrum pohybových dovedností na odpovídající úrovni. Není reálné vytvářet ke každé dovednosti očekávaný výsledek učení (OVU). Proto v popisu k obecněji pojatému OVU vymezujeme obsah, který by měl být společným základem pohybového rozvoje:
průpravná, kondiční, kompenzační, relaxační a jiná cvičení s korektivním efektem; psychomotorická cvičení a hry nesoutěžního charakteru; pohybové hry – s různým zaměřením; rytmické a kondiční formy cvičení – cvičení s hudbou nebo rytmickým doprovodem; základy gymnastiky – průpravná cvičení, akrobacie, cvičení s náčiním a na nářadí; průpravné úpoly – přetahy, přetlaky, pády; základy atletiky – běh (rychlý a vytrvalostní), skok do dálky, skok do výšky, hod míčkem; základy sportovních her – manipulace s míčem či jiným herním náčiním, herní činnosti jednotlivce, spolupráce ve hře, utkání podle zjednodušených pravidel; plavání – základní plavecká výuka, prvky sebezáchrany a bezpečnosti; turistika a pobyt v přírodě – chůze v terénu, hry a další pohybové činnosti v přírodě. Další činnosti podle podmínek škol.
Jedním z hlavních cílů TV je umožnit žákům osvojit si co nejširší spektrum pohybových dovedností, z nichž některé budou žáci zařazovat pravidelně do svého pohybového režimu a rozvíjet je celoživotně. Rozvoj pohybových dovedností je předpokladem pro další celoživotní pohybové vzdělávání.
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- zvládá dílčí pohybové dovednosti ve zjednodušených podmínkách, s podpůrnými pomůckami nebo s dopomocí
- zvládá osvojovanou pohybovou dovednost v základním uceleném provedení
- zvládá pohybovou dovednost samostatně ve vazbě na jiné pohybové dovednosti