zvládá v souladu s individuálními možnosti osvojované pohybové dovednosti a uplatňuje je v individuálních a týmových pohybových činnostech
Komentář
Znění alternativního OVU pro inkluzivní vzdělávání v TV
- zvládá v souladu se svými individuálními možnostmi, potřebami a aktuálním zdravotním stavem osvojované pohybové dovednosti a uplatňuje je v individuálních a týmových pohybových činnostech
Žáci si na 2. stupni osvojují v TV široké spektrum pohybových dovedností. Není reálné vytvářet ke každé dovednosti samostatný OVU. Proto v popisu k obecněji pojatému OVU vymezujeme obsah, který by měl společným základem rozvoje pohybových dovedností:
průpravná, kondiční, kompenzační, relaxační a jiná cvičení s korektivním efektem; psychomotorická cvičení a hry nesoutěžního charakteru; pohybové hry s různým zaměřením, netradiční pohybové hry v různém prostředí; gymnastika – akrobacie, přeskoky, cvičení s náčiním a na nářadí; estetické a kondiční formy cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem, tanec; úpoly a základy sebeobrany; atletika – běh (rychlý, vytrvalý), skok do dálky, skok do výšky, hod míčkem; sportovní hry – házená, fotbal, basketbal, volejbal, florbal (volba 2 her) – herní činnosti jednotlivce, herní kombinace, herní systémy, utkání; turistika a pobyt v přírodě – příprava turistické akce, chůze se zátěží, táboření, hry a pohybové činnosti v přírodě; lyžování (podle podmínek školy) – sjezdové a běžecké lyžování, bezpečnost v zimní horské krajině. Další pohybové činnosti podle podmínek škol.
Jedním z hlavních cílů TV je umožnit žákům osvojit si co nejširší spektrum pohybových dovedností, z nichž některé budou zařazovat do svého pohybového režimu a rozvíjet je celoživotně. Rozvoj pohybových dovedností je předpokladem pro další celoživotní pohybové vzdělávání a socializaci.
Hodnoty
- Sdílené poznání
- Důstojný život
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- zvládá dílčí pohybové dovednosti ve zjednodušených podmínkách, s podpůrnými pomůckami nebo s dopomocí
- zvládá osvojované pohybové dovednosti v základním uceleném provedení
- zvládá pohybové dovednosti samostatně nebo ve vazbě na jiné pohybové dovednosti
- tvořivě uplatňuje osvojené pohybové dovednosti v individuálních i týmových pohybových činnostech