Zvládá v souladu s individuálními možnostmi širší spektrum osvojovaných pohybových dovedností a uplatňuje je v individuálních a týmových pohybových činnostech.
Úroveň: Na začátku
Popis:
- Na základě ukázky se seznamuje s očekávanými pohybovými dovednostmi.
Ilustrace
- na základě ukázky se seznamuje s technikou dvojtaktu a střelbou na koš
- podle ukázky se snaží napodobit dílčí fáze dvojtaktu
Organizace: Učitel zajistí ukázku techniky dvojtaktu, nejprve bez využití basketbalového koše, žáci napodobují postupně jednotlivé fáze, učitel žáky obchází a poskytuje zpětnou vazbu.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- Nacvičuje pohybové dovednosti.
- Reaguje na zpětnou vazbu učitele nebo spolužáka.
Ilustrace
- nacvičuje dvojtakt se střelbou na koš
- reaguje na zpětnou vazbu učitele nebo spolužáka
- při nácviku ve skupině poskytuje spolužákovi zpětnou vazbu a vzájemně si poradí
- projevuje snahu o zlepšení techniky dvojtaktu
Organizace: Žáci postupně zkouší dvojtakt na koš, pravidelně se střídají. Učitel může žáky rozdělit do několika skupin (podle počtu basketbalových košů).
Podmínky: Realizuje se v tělocvičně nebo v jiném vhodném prostoru vhodném pro basketbal.
Žáci dokážou pozorně sledovat a analyzovat techniku pohybových dovedností z videozáznamu (YouTube). Budou schopni posoudit, napodobit a v souladu se svými individuálními možnostmi osvojit dané cviky a následně je uplatnit v individuálních i týmových pohybových činnostech, čímž se rozvíjí jejich motorické učení, kritické myšlení (posouzení vhodnosti zdroje) a schopnost sebereflexe.
| Ilustrace | CZB-TEV-001-ZV9-001-na-ceste-Youtube-trener.pdf | Stáhnout |
Úroveň: Splněno
Popis:
- Předvede pohybové dovednosti.
- Využívá tyto dovednosti při individuální či týmové činnosti.
- Reaguje na zpětnou vazbu učitele nebo spolužáka.
Ilustrace
- předvede dvojtakt se střelbou na koš
- využívá dvojtakt ve hře
- reaguje na zpětnou vazbu učitele nebo spolužáka
Podmínky: Realizuje se v tělocvičně nebo v jiném vhodném prostoru vhodném pro basketbal.
Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:
- porozumění techniky provedení dvojtaktu i jeho významu ve hře (po stránce teoretické i praktické)
- vývoj žáka v praktickém zvládnutí dvojtaktu na základě stanovených postupných kroků
- nasazení žáka (proaktivní přístup žáka), aktivitu a snahu se zlepšovat při iniciativním samostatném cvičení - osvojování a procvičování dvojtaktu
- konkrétní zhodnocení pokroku při osvojování basketbalových dovedností
- provedení dvojtaktu z hlediska správné techniky
Učitel poskytuje motivaci a rady pro další etapy osvojování basketbalových dovedností.
Aktivita je zaměřena na nácvik a upevňování techniky hodu kriketovým míčkem / raketkou s důrazem na správné pohybové provedení a vzájemné hodnocení.
| Ilustrace | CZB-TEV-001-ZV9-001-splneno-Nacvik-hodu.pdf | Stáhnout |
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Osvojí si pohybové dovednosti a uplatňuje je v individuálních a týmových pohybových činnostech.