Zvládá v souladu s individuálními možnostmi širší spektrum osvojovaných pohybových dovedností a uplatňuje je v individuálních a týmových pohybových činnostech.

CZB-TEV-001-ZV9-001
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • na základě ukázky se seznamuje s očekávanými pohybovými dovednostmi

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • na základě ukázky se seznamuje s technikou dvojtaktu a střelbou na koš
  • podle ukázky se snaží napodobit dílčí fáze dvojtaktu

Organizace: Učitel zajistí ukázku techniky dvojtaktu, nejprve bez využití basketbalového koše, žáci napodobují postupně jednotlivé fáze, učitel žáky obchází a poskytuje zpětnou vazbu.


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • nacvičuje pohybové dovednosti
  • reaguje na zpětnou vazbu učitele nebo spolužáka

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • nacvičuje dvojtakt se střelbou na koš
  • reaguje na zpětnou vazbu učitele nebo spolužáka
  • při nácviku ve skupině poskytuje spolužákovi zpětnou vazbu a vzájemně si poradí
  • projevuje snahu o zlepšení techniky dvojtaktu

Organizace: Žáci postupně zkouší dvojtakt na koš, pravidelně se střídají. Učitel může žáky rozdělit do několika skupin (podle počtu basketbalových košů).

Podmínky: Realizuje se v tělocvičně nebo v jiném vhodném prostoru vhodném pro basketbal.


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Předvede pohybové dovednosti.
  • Využívá tyto dovednosti při individuální či týmové činnosti.
  • Reaguje na zpětnou vazbu učitele nebo spolužáka.

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • předvede dvojtakt se střelbou na koš
  • využívá dvojtakt ve hře
  • reaguje na zpětnou vazbu učitele nebo spolužáka

Podmínky: Realizuje se v tělocvičně nebo v jiném vhodném prostoru vhodném pro basketbal.

Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:  

  • porozumění techniky provedení dvojtaktu i jeho významu ve hře (po stránce teoretické i praktické)
  • vývoj žáka v praktickém zvládnutí dvojtaktu na základě stanovených postupných kroků
  • nasazení žáka (proaktivní přístup žáka), aktivitu a snahu se zlepšovat při iniciativním samostatném cvičení - osvojování a procvičování dvojtaktu
  • konkrétní zhodnocení pokroku při osvojování basketbalových dovedností
  • provedení dvojtaktu z hlediska správné techniky

Učitel poskytuje motivaci a rady pro další etapy osvojování basketbalových dovedností.


Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Osvojí si pohybové dovednosti a uplatňuje je v individuálních a týmových pohybových činnostech.