S oporou o evidence rozpoznává své silné stránky pro stanovení čtenářských a pisatelských cílů.
ZGC-PVL-000-ZV5-001

Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:
Vzdělávácí strategie učitele vyplývají z charakteristik složek, z komponentů a z popisu projevů žáka.
Učitel každého vyučovacího předmětu bude postupovat tak, aby bylo každému žákovi podle jeho vzdělávacích potřeb umožněno, aby uvedené činnosti ve výuce realizoval(a) soustavně a systematicky.
Aby se tak ve škole dělo, vyžaduje vzájemnou koordinaci mezi učiteli dané školy.
Současně je nezbytné, aby učitelé konkrétní školy ve vzájemné koordinaci uvedené činnosti žáků spolu s nimi vyhodnocovali a podle tohoto vyhodnocení promýšleli jejich další učení a rozvoj.
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
Komponenta: reflexe, metakognice a sebeřízení
- S oporou o evidenci (např. portfolio, záznamy o sledování vlastního čtení a psaní) reflektuje své čtenářství a pisatelství.
- Rozpoznává své silné stránky ve čtení a psaní i příležitosti ke zlepšování.
- Stanovuje si čtenářské a pisatelské cíle.
- Své zkušenosti, zážitky a poznatky ze sdílení využívá pro svůj rozvoj i jako pomoc ostatním.
Komponenta: čtenářské a pisatelské strategie
- Při čtení pozná, čemu a kde v textu nerozumí.
- S dopomocí se rozhoduje, jakým způsobem bude číst různé typy textů včetně digitálních (zběžně s cílem vyhledat určitou informaci, důkladně a opakovaně pro hlubší porozumění, s podtrháváním pro další zpracování atp.).
- Při psaní obohacuje své postupy podle záměru i formy psaní (např. shromažďuje argumenty, promýšlí vztahy mezi postavami, prostředím a dějem).
- V konzultacích se spolužáky během psaní i při sdílení hotového textu postupuje ohleduplně, naslouchá, vyjadřuje uznání, klade nápomocné otázky.
Očekávané výsledky učení
Následující