S oporou o evidence rozpoznává své silné stránky pro stanovení čtenářských a pisatelských cílů.

ZGC-PVL-000-ZV5-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Vzdělávácí strategie učitele vyplývají z charakteristik složek, z komponentů a z popisu projevů žáka.

Učitel každého vyučovacího předmětu bude postupovat tak, aby bylo každému žákovi podle jeho vzdělávacích potřeb umožněno, aby uvedené činnosti ve výuce realizoval(a) soustavně a systematicky. 

Aby se tak ve škole dělo, vyžaduje vzájemnou koordinaci mezi učiteli dané školy. 

Současně je nezbytné, aby učitelé konkrétní školy ve vzájemné koordinaci uvedené činnosti žáků spolu s nimi vyhodnocovali a podle tohoto vyhodnocení promýšleli jejich další učení a rozvoj.

 

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: reflexe, metakognice a sebeřízení 

  • S oporou o evidenci (např. portfolio, záznamy o sledování vlastního čtení a psaní) reflektuje své čtenářství a pisatelství.
  • Rozpoznává své silné stránky ve čtení a psaní i příležitosti ke zlepšování.
  • Stanovuje si čtenářské a pisatelské cíle.
  • Své zkušenosti, zážitky a poznatky ze sdílení využívá pro svůj rozvoj i jako pomoc ostatním.

Komponenta: čtenářské a pisatelské strategie

  • Při čtení pozná, čemu a kde v textu nerozumí.
  • S dopomocí se rozhoduje, jakým způsobem bude číst různé typy textů včetně digitálních (zběžně s cílem vyhledat určitou informaci, důkladně a opakovaně pro hlubší porozumění, s podtrháváním pro další zpracování atp.).
  • Při psaní obohacuje své postupy podle záměru i formy psaní (např. shromažďuje argumenty, promýšlí vztahy mezi postavami, prostředím a dějem).
  • V konzultacích se spolužáky během psaní i při sdílení hotového textu postupuje ohleduplně, naslouchá, vyjadřuje uznání, klade nápomocné otázky.

Očekávané výsledky učení