vyjadřuje svoje prožitky ze čtení nebo poslechu uměleckého textu
JJK-CJL-001-ZV5-008
Komentář
Žák své čtenářské prožitky a poznatky z četby propojuje s vyjádřenými prožitky a poznatky dalších žáků. Popisuje myšlenky objevující se v díle, odhaluje motivaci, jednání a prožívání postav a uvažuje nad jejich důsledky. Učí se odhalit a objasnit autorský záměr.
Hodnoty
- Důstojný život
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- vybírá si literární text podle svého zájmu a potřeby
- rozšiřuje si svůj čtenářský zájem o další literární žánry
- používá základní literární pojmy, např. autor, spisovatel, ilustrátor, ilustrace, postava, vypravěč
- odliší základní literární žánry – poezie, próza (pohádka, povídka, bajka, pověst)
- popíše souvislost mezi textem a vlastními životními nebo čtenářskými zkušenostmi
- formuluje své čtenářské prožitky z literárního díla a dokládá je citacemi z textu
- formuluje své prožitky z poslechu uměleckého díla