zapojuje se do organizace svého pohybového režimu, plánuje své pohybové činnosti a jejich konkrétní realizaci
Komentář
Znění alternativního OVU pro inkluzivní vzdělávání v TV
- zapojuje se (pod vedením učitele, asistenta pedagoga, vychovatele) do pohybových činností v režimu školy spolu s ostatními žáky (jejich pomocí) s ohledem na úroveň svých dovedností, své zájmy; prostřednictvím zapojení se do pohybových aktivit v různých sociálních rolích zjišťuje svou pozici ve skupině
TV sama o sobě nemůže zcela zajistit odpovídající rozvoj pohybových dovedností a tělesné zdatnosti. Je třeba využívat další možnosti zařazování pohybových činností v režimu školy (ranní cvičení před zahájením výuky, tělovýchovné chvilky, pohybové rekreační přestávky, učení v pohybu, integrovaná terénní výuka, integrovaná projektová výuka, škola v přírodě, cvičení v rámci školní družiny) a motivovat žáka k pohybovým aktivitám i mimo školu.
Vedle režimu práce a odpočinku (spánku) a stravovacího režimu je pohybový režim jednou z nejdůležitějších částí denního režimu člověka ovlivňujících zdravý životní styl. Žák by měl být veden k pravidelné pohybové činnosti jako základu rozvoje zdraví a utváření všestranné pohody. Potřebu navyšování pohybových činností v denním režimu školy potvrdil i projekt MŠMT Pohyb a výživa.
Hodnoty
- Sdílené poznání
- Důstojný život
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- zapojuje se do činností v rámci tělesné výchovy
- zapojuje se do dalších pohybových činností v rámci režimu školy (hledá možnosti a usiluje o zapojení do pohybových aktivit i mimo školu)
- plánuje a hodnotí své pohybové aktivity
- na základě výsledků formuluje (ve spolupráci s učitelem) doporučení k úpravám vlastního pohybového režimu