Zapojuje se do organizace svého pohybového režimu, plánuje své pohybové činnosti a jejich konkrétní realizaci.

Komentář:
Znění alternativního OVU pro inkluzivní vzdělávání v TV
- zapojuje se (pod vedením učitele, asistenta pedagoga, vychovatele) do pohybových činností v režimu školy spolu s ostatními žáky (jejich pomocí) s ohledem na úroveň svých dovedností, na své zájmy; prostřednictvím zapojení se do pohybových aktivit v různých sociálních rolích zjišťuje svou pozici ve skupině
TV sama o sobě nemůže zcela zajistit odpovídající rozvoj pohybových dovedností a tělesné zdatnosti. Je třeba využívat další možnosti zařazování pohybových činností v režimu školy (ranní cvičení před zahájením výuky, tělovýchovné chvilky, pohybové rekreační přestávky, učení v pohybu, integrovaná terénní výuka, integrovaná projektová výuka, škola v přírodě, cvičení v rámci školní družiny) a motivovat žáka k pohybovým aktivitám i mimo školu.
Vedle režimu práce a odpočinku (spánku) a stravovacího režimu je pohybový režim jednou z nejdůležitějších částí denního režimu člověka ovlivňujících zdravý životní styl. Žák by měl být veden k pravidelné pohybové činnosti jako základu rozvoje zdraví a utváření všestranné pohody. Potřebu navyšování pohybových činností v denním režimu školy potvrdil i projekt MŠMT Pohyb a výživa.