Zapojuje se do organizace svého pohybového režimu, plánuje své pohybové činnosti a jejich konkrétní realizaci.

CZB-TEV-001-ZV5-004

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • Stanoví si ve spolupráci s vyučujícím konkrétní cíl pro úpravu svého pohybového režimu.

Ilustrace

Krátký textový popis:
  • stanoví si ve spolupráci s vyučujícím konkrétní cíl pro úpravu svého pohybového režimu na týden dopředu (např. zařadí přeskoky přes švihadlo 3x týdně po 15 minutách) 

Organizace: Učitel pomáhá žákům sestavit si cíl pro úpravu pohybového režimu. Jedná se i o součást sebereflexe žáka. Učitel s žáky krátce individuálně konzultuje vhodnost plánu.

Úroveň: Na cestě

Popis:

  • Vede si záznam o absolvovaných pohybových aktivitách.

Ilustrace

Krátký textový popis:
  • vede si záznam o absolvovaných pohybových aktivitách pomocí vybarvení políček v Pyramidě pohybu – za každý den a druh aktivity 

Organizace: Učitel dá žákům prostor na konci vyučovací jednotky nebo poté ve třídě pro revizi vlastního záznamu. Učitel s žáky krátce individuálně konzultuje jejich aktivity. 

Datum: 18. 8. 2025 19:00:55
Autor: Mgr. Kateřina Hálová
Klíčová slova: tělesná výchova, pohybový režim
Krátký textový popis:

Současné pohybové aktivity dětí bývají převážně organizované dospělými a postrádají prvek spontánnosti, který dříve přirozeně vycházel z volné hry mezi vrstevníky. Aktivita „Dětské hřiště“ na tento deficit reaguje – vytváří prostor pro svobodný výběr činností, vlastní pravidla a radostný pohyb, který rozvíjí nejen tělesnou zdatnost, ale i sociální dovednosti dětí.

Soubory:
Ilustrace CZB-TEV-001-ZV5-004-na-ceste-Detske-hriste.pdf Stáhnout
Licence: BY-NC-SA

Úroveň: Splněno

Popis:

  • Vyhodnotí, zda se mu podařilo splnit stanovený cíl svého pohybového režimu.
  • Zaznamenanou pohybovou aktivitu zhodnotí z hlediska pravidelnosti, délky trvání a intenzity.

Ilustrace

Krátký textový popis:

https://pav.rvp.cz/edukacni-program-zakladni-materialy-2

Hodnocení (sebehodnocení) pohybového režim pomocí prvků Pyramidy pohybu:  

  • stanoví si ve spolupráci s vyučujícím konkrétní cíl pro úpravu svého pohybového režimu na týden dopředu (např. zařadí kondiční cvičení 3x týdně po 30 minutách) 
  • vede si záznam o absolvovaných pohybových aktivitách pomocí vybarvení políček v Pyramidě pohybu – za každý den a druh aktivity 
  • doplní konkrétní popis druhů pohybové aktivity pro jednotlivá políčka Pyramidy (např. rychlá chůze, jízda na kole, fotbal...) 
  • vyhodnotí (např. na konci týdne), zda se mu podařilo splnit cíl a zaznamenanou pohybovou aktivitu zhodnotí z hlediska délky trvání a intenzity 

Podmínky: Realizuje se ve spolupráci s dalšími vzdělávacími obory.  

Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou:  

  • správné využití Pyramidy pohybu jako nástroje pro záznam vlastních pohybových činností v denním režimu (zda žák správně rozlišuje jednotlivé úrovně pyramidy, zda správně zaznamenává délku a intenzitu pohybové aktivity) 
  • stanovení a dodržení cíle (zda si žák stanovil konkrétní a reálný cíl, zda se mu podařilo cíle dosáhnout) 
  • pravidelnost sledování pohybového režimu (zda žák průběžně zaznamenával svoji aktivitu) a jeho vyhodnocení žákem

Pozn. Učitel podává zpětnou vazbu k dosaženým výsledkům jako základ pro další nastavení pohybového režimu. Cílem zpětné vazby je motivovat k dalšímu sledování pohybových aktivit, upozornit na případné chyby či rezervy v záznamu či stanovování cíle, celkově rozvíjet dovednost dlouhodobého plánování sledování pohybového režimu 

Datum: 18. 8. 2025 19:05:11
Autor: PhDr. Jakub Forýtek
Klíčová slova: tělesná výchova, pohybový režim, tělesná zdatnost
Krátký textový popis:

Žáci se zapojují do organizace svého pohybového režimu, plánují konkrétní pohybové činnosti a navrhují jejich realizaci v jednotlivých krocích. Uvědomují si význam, důležitost a smysl svého učení v oblasti pohybu pro aktivní životní styl. Na základě průběžné zpětné vazby učitele navrhují, jak dále rozvíjet tělesnou zdatnost. 
Důležitá je dlouhodobá práce s takovýmto plánem, proto jsou nastíněny další fáze pro následující hodiny tělesné výchovy.

Soubory:
Ilustrace CZB-TEV-001-ZV5-004-splneno-Pohybovy-plan.pdf Stáhnout
Licence: BY-NC-SA

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Plánuje a zapojuje se do pohybových činností spolu s ostatními žáky.