zapojuje se do organizace svého pohybového režimu, plánuje své pohybové činnosti a jejich konkrétní realizaci

CZB-TEV-001-ZV5-004
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

Hodnocení (sebehodnocení) pohybového režim pomocí prvků Pyramidy pohybu:  

  • stanoví si ve spolupráci s vyučujícím konkrétní cíl pro úpravu svého pohybového režimu na týden dopředu (např. zařadí kondiční cvičení 3x týdně po 30 minutách) 
  • vede si záznam o absolvovaných pohybových aktivitách pomocí vybarvení políček v Pyramidě pohybu – za každý den a druh aktivity 
  • doplní konkrétní popis druhů pohybové aktivity pro jednotlivá políčka Pyramidy (např. rychlá chůze, jízda na kole, fotbal...) 
  • vyhodnotí (např. na konci týdne), zda se mu podařilo splnit cíl a zaznamenanou pohybovou aktivitu zhodnotí z hlediska délky trvání a intenzity 

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Podmínky: Realizuje se ve spolupráci s dalšími vzdělávacími obory.  

Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou:  

  • správné využití Pyramidy pohybu jako nástroje pro záznam vlastních pohybových činností v denním režimu (zda žák správně rozlišuje jednotlivé úrovně pyramidy, zda správně zaznamenává délku a intenzitu pohybové aktivity) 
  • stanovení a dodržení cíle (zda si žák stanovil konkrétní a reálný cíl, zda se mu podařilo cíle dosáhnout) 
  • pravidelnost sledování pohybového režimu (zda žák průběžně zaznamenával svoji aktivitu) 

Pozn. Učitel podává zpětnou vazbu k dosaženým výsledkům jako základ pro další nastavení pohybového režimu. Cílem zpětné vazby je motivovat k dalšímu sledování pohybových aktivit, upozornit na případné chyby či rezervy v záznamu či stanovování cíle, celkově rozvíjet dovednost dlouhodobého plánování a sledování pohybového režimu