Posoudí různé způsoby chování lidí z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví i zdraví druhých s využitím příkladů přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím.

CZB-VZB-001-ZV9-001
divider

Komentář:

Ve výuce žák získává dostatečné znalosti a dovednosti k tomu, aby dokázal o zdravotním stavu člověka uvažovat v celostním přístupu, tj. v propojení všech složek zdraví. Sleduje faktory, které ovlivňují lidské zdraví, poznává, jak uspokojování lidských potřeb souvisí s kvalitou zdraví. Lze tedy očekávat, že žák bude schopný na praktických příkladech objasnit vzájemnou propojenost jednotlivých složek zdraví. Otevření rozpravy nad definicí pojmu zdraví poskytne žákovi příležitost volně vyjádřit svůj názor a zároveň umožní učiteli získat informace o tom, do jaké míry je žák schopný znalosti o zdraví aplikovat v běžném životě. 

Výchova ke zdraví a bezpečí předkládá žákům problematiku zdraví v holistickém pojetí. OVU vytváří pro žáky příležitosti k odhalování a hlubšímu poznávání vztahů mezi jednotlivými složkami zdraví, což je základem rozvoje zdravotní gramotnosti. Žáci si osvojují znalosti a dovednosti potřebné k tomu, aby dokázali navrhnout způsoby, jak zdraví aktivně podporovat a chránit (v souladu se Strategickým rámcem rozvoje péče o zdraví v ČR do roku 2030).

Očekávané výsledky učení