Chová se citlivě k živým jedincům i k přírodě a svému okolí jako celku.
KOB-RES-000-ZV5-001

Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:
- vytvářím situace, při nichž se žáci dostávají do četných přímých kontaktů s rozmanitými živými jedinci ve svém okolí
- vytvářím situace, při nichž žáci mohou pečovat o živé bytosti/organismy a zjišťovat tak jejich potřeby
- vytvářím situace, při nichž žáci mohou prozkoumávat své okolí a pečovat o něj či zlepšovat ho
- umožňuji žákům sdílet své zkušenosti a zážitky z kontaktů a péče o jiné živé bytosti/organismy a o své okolí
- jdu příkladem v citlivém a ohleduplném chování vůči živým bytostem/organismům a svému okolí (např. při přírodovědných pozorováních, při sportu a pobytu venku)
- vedu reflexi o zkušenostech a zážitcích žáků podle osvědčených postupů (např. reflektivní postupka)
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
Komponenta: vnímavost a citlivost k živým jedincům
- Pojmenovává potřeby ostatních živých jedinců a způsoby, jak je naplňují.
- Určuje, co může jiným živým bytostem/organismům škodit či jim působit utrpení.
- Nakládá se živými bytostmi/organismy citlivě.
Komponenta: ohleduplnost k přírodě, místu a světu
- Vyjadřuje, čím je důležité místo, kde žije, pro jeho život a život ostatních.
- Vyjadřuje, čím je důležitá příroda.
- Hodnotí, zda je určité jednání či chování ohleduplné k okolí.
- Upravuje podle toho své jednání a chování k okolí.
- Pečuje o vybranou část svého okolí.
Očekávané výsledky učení
Předcházející
Klíčové kompetence
Následující