chová se citlivě k živým bytostem a svému okolí, nepůsobí jim škodu či utrpení
KOB-RES-000-ZV5-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE
- vytvářím situace, při nichž se žáci dostávají do četných přímých kontaktů s různými lidmi a rozmanitými živými bytostmi ve svém okolí
- vytvářím situace, při nichž žáci mohou pečovat o živé bytosti/organismy a zjišťovat tak jejich potřeby
- vytvářím situace, při nichž žáci mohou prozkoumávat své okolí a pečovat o něj či jej zlepšovat
- umožňuji žákům sdílet své zkušenosti a zážitky z kontaktů a péče o jiné živé bytosti a o své okolí
- jdu příkladem v citlivém a ohleduplném chování vůči živým bytostem a svému okolí (např. při přírodovědných pozorováních, při sportu a pobytu venku)
- vedu reflexi o zkušenostech a zážitcích žáků dle osvědčených postupů (např. reflektivní postupka)
Hodnoty
- Zdravá planeta
- Důstojný život
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
komponenta: vnímavost a citlivost k živým bytostem
- pojmenovává potřeby ostatních živých bytostí a způsoby, jak je naplňují
- určuje, co může jiným živým bytostem škodit či jim působit utrpení
- nakládá s živými bytostmi citlivě
komponenta: ohleduplnost k přírodě, místu a světu
- vyjadřuje, čím je místo, kde žije, důležité pro život jeho a ostatních
- hodnotí, zda je určité jednání či chování ohleduplné k okolí
- upravuje dle toho své jednání a chování k okolí
- pečuje o vybranou část svého okolí
Očekávané výsledky učení
Následující