chová se citlivě k živým bytostem a svému okolí, nepůsobí jim škodu či utrpení

KOB-RES-000-ZV5-001
divider

Popis a zdůvodnění

STRATEGIE UČITELE

  • vytvářím situace, při nichž se žáci dostávají do četných přímých kontaktů s různými lidmi a rozmanitými živými bytostmi ve svém okolí
  • vytvářím situace, při nichž žáci mohou pečovat o živé bytosti/organismy a zjišťovat tak jejich potřeby
  • vytvářím situace, při nichž žáci mohou prozkoumávat své okolí a pečovat o něj či jej zlepšovat
  • umožňuji žákům sdílet své zkušenosti a  zážitky z kontaktů a péče o jiné živé bytosti a o své okolí
  • jdu příkladem v citlivém a ohleduplném chování vůči živým bytostem a svému okolí (např. při přírodovědných pozorováních, při sportu a pobytu venku) 
  • vedu reflexi o zkušenostech a zážitcích žáků dle osvědčených postupů (např. reflektivní postupka)

Hodnoty

  • Respektování potřeb planety
  • Důstojný život pro všechny

Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

komponenta: vnímavost a citlivost k živým bytostem

  • pojmenovává potřeby ostatních živých bytostí a způsoby, jak je naplňují
  • určuje, co může jiným živým bytostem škodit či jim působit utrpení
  • nakládá s živými bytostmi citlivě

komponenta: ohleduplnost k přírodě, místu a světu

  • vyjadřuje, čím je místo, kde žije, důležité pro život jeho a ostatních
  • hodnotí, zda je určité jednání či chování ohleduplné k okolí
  • upravuje dle toho své jednání a chování k okolí
  • pečuje o vybranou část svého okolí

Očekávané výsledky učení