Chová se citlivě k živým jedincům i k přírodě a svému okolí jako celku.

KOB-RES-000-ZV5-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

  • vytvářím situace, při nichž se žáci dostávají do četných přímých kontaktů s rozmanitými živými jedinci ve svém okolí 
  • vytvářím situace, při nichž žáci mohou pečovat o živé bytosti/organismy a zjišťovat tak jejich potřeby
  • vytvářím situace, při nichž žáci mohou prozkoumávat své okolí a pečovat o něj či zlepšovat ho
  • umožňuji žákům sdílet své zkušenosti a zážitky z kontaktů a péče o jiné živé bytosti/organismy a o své okolí
  • jdu příkladem v citlivém a ohleduplném chování vůči živým bytostem/organismům a svému okolí (např. při přírodovědných pozorováních, při sportu a pobytu venku) 
  • vedu reflexi o zkušenostech a zážitcích žáků podle osvědčených postupů (např. reflektivní postupka)

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: vnímavost a citlivost k živým jedincům

  • Pojmenovává potřeby ostatních živých jedinců a způsoby, jak je naplňují.
  • Určuje, co může jiným živým bytostem/organismům škodit či jim působit utrpení.
  • Nakládá se živými bytostmi/organismy citlivě.

Komponenta: ohleduplnost k přírodě, místu a světu

  • Vyjadřuje, čím je důležité místo, kde žije, pro jeho život a život ostatních.
  • Vyjadřuje, čím je důležitá příroda.
  • Hodnotí, zda je určité jednání či chování ohleduplné k okolí.
  • Upravuje podle toho své jednání a chování k okolí.
  • Pečuje o vybranou část svého okolí.

Očekávané výsledky učení