projevuje ohleduplný, citlivý a podporující přístup k živým bytostem, přírodě a světu jako celku
KOB-RES-000-ZV9-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE
- vytvářím situace, při nichž se žáci dostávají do četných přímých kontaktů s různými lidmi, rozmanitými živými bytostmi, venkovním (přírodním i člověkem přetvořeným) prostředím
- vytvářím situace, při nichž žáci mohou pečovat o živé bytosti/organismy
- vytvářím situace, při nichž žáci mohou pečovat o své okolí
- vytvářím prostor pro vzájemné sdílení zkušeností a zážitků z kontaktu a péče o živé bytosti a prostředí mezi žáky
- svým příkladem modeluji vhodné chování vůči živým bytostem a okolnímu prostředí
- vytvářím prostor pro otevřenou diskusi žáků o hodnotách a chování svých i ostatních, facilituji diskusi a využívám osvědčené diskusní techniky
- vedu reflexi o zkušenostech a zážitcích žáků dle osvědčených postupů (reflektivní postupka)
Hodnoty
- Zdravá planeta
- Důstojný život
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
komponenta: vnímavost a citlivost k živým bytostem
- projevuje respekt k životu a vnímá jej jako důležitou hodnotu
- projevuje citlivost k živým bytostem
komponenta: ohleduplnost k přírodě, místu a světu
- projevuje respekt k rozmanitosti a vnímá ji jako důležitou hodnotu.
- pojmenovává hodnoty a postoje, které ovlivňují jeho vlastní chování i chování druhých směrem k přírodě, místu a světu
- nachází příklady, jak se hodnoty a postoje promítají do chování lidí k okolí
- upravuje dle toho své chování k okolí
Očekávané výsledky učení
Předcházející