Projevuje ohleduplný, citlivý a podporující přístup k živým jedincům, přírodě a světu jako celku.

KOB-RES-000-ZV9-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

  • vytvářím situace, při nichž se žáci dostávají do četných přímých kontaktů s různými lidmi, rozmanitými živými jedinci, venkovním (přírodním i člověkem přetvořeným) prostředím
  • vytvářím situace, při nichž žáci mohou pečovat o živé bytosti/organismy
  • vytvářím situace, při nichž žáci mohou pečovat o své okolí
  • vytvářím prostor pro vzájemné sdílení zkušeností a zážitků z kontaktu a péče o živé bytosti/organismy a prostředí mezi žáky
  • svým příkladem modeluji vhodné chování vůči živým bytostem/organismům a okolnímu prostředí
  • vytvářím prostor pro otevřenou diskusi žáků o hodnotách a chování svých i ostatních, facilituji diskusi a využívám osvědčené diskusní techniky
  • vedu reflexi o zkušenostech a zážitcích žáků podle osvědčených postupů (reflektivní postupka)

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: vnímavost a citlivost k živým jedincům

  • Projevuje respekt k životu a vnímá ho jako důležitou hodnotu.
  • Projevuje citlivost k živým bytostem/organismům.

Komponenta: ohleduplnost k přírodě, místu a světu

  • Projevuje respekt k rozmanitosti přírody, lidské společnosti a světa a vnímá je jako důležitou hodnotu.
  • Pojmenovává hodnoty a postoje, které ovlivňují jeho vlastní chování i chování druhých směrem k přírodě, místu a světu.
  • Nachází příklady, jak se hodnoty a postoje promítají do chování lidí k okolí.
  • Upravuje podle toho své chování k okolí.

Očekávané výsledky učení