Projevuje ohleduplný, citlivý a podporující přístup k živým jedincům, přírodě a světu jako celku.
KOB-RES-000-ZV9-001
Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:
- vytvářím situace, při nichž se žáci dostávají do četných přímých kontaktů s různými lidmi, rozmanitými živými jedinci, venkovním (přírodním i člověkem přetvořeným) prostředím
- vytvářím situace, při nichž žáci mohou pečovat o živé bytosti/organismy
- vytvářím situace, při nichž žáci mohou pečovat o své okolí
- vytvářím prostor pro vzájemné sdílení zkušeností a zážitků z kontaktu a péče o živé bytosti/organismy a prostředí mezi žáky
- svým příkladem modeluji vhodné chování vůči živým bytostem/organismům a okolnímu prostředí
- vytvářím prostor pro otevřenou diskusi žáků o hodnotách a chování svých i ostatních, facilituji diskusi a využívám osvědčené diskusní techniky
- vedu reflexi o zkušenostech a zážitcích žáků podle osvědčených postupů (reflektivní postupka)
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
Komponenta: vnímavost a citlivost k živým jedincům
- Projevuje respekt k životu a vnímá ho jako důležitou hodnotu.
- Projevuje citlivost k živým bytostem/organismům.
Komponenta: ohleduplnost k přírodě, místu a světu
- Projevuje respekt k rozmanitosti přírody, lidské společnosti a světa a vnímá je jako důležitou hodnotu.
- Pojmenovává hodnoty a postoje, které ovlivňují jeho vlastní chování i chování druhých směrem k přírodě, místu a světu.
- Nachází příklady, jak se hodnoty a postoje promítají do chování lidí k okolí.
- Upravuje podle toho své chování k okolí.
Očekávané výsledky učení
Předcházející