projevuje ohleduplný, citlivý a podporující přístup k živým bytostem, přírodě a světu jako celku

KOB-RES-000-ZV9-001
divider

Popis a zdůvodnění

STRATEGIE UČITELE

  • vytvářím situace, při nichž se žáci dostávají do četných přímých kontaktů s různými lidmi, rozmanitými živými bytostmi, venkovním (přírodním i člověkem přetvořeným) prostředím
  • vytvářím situace, při nichž žáci mohou pečovat o živé bytosti/organismy
  • vytvářím situace, při nichž žáci mohou pečovat o své okolí
  • vytvářím prostor pro vzájemné sdílení zkušeností a zážitků z kontaktu a péče o živé bytosti a prostředí mezi žáky
  • svým příkladem modeluji vhodné chování vůči živým bytostem a okolnímu prostředí
  • vytvářím prostor pro otevřenou diskusi žáků o hodnotách a chování svých i ostatních, facilituji diskusi a využívám osvědčené diskusní techniky
  • vedu reflexi o zkušenostech a zážitcích žáků dle osvědčených postupů (reflektivní postupka)

Hodnoty

  • Respektování potřeb planety
  • Důstojný život pro všechny

Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

komponenta: vnímavost a citlivost k živým bytostem

  • projevuje respekt k životu a vnímá jej jako důležitou hodnotu
  • projevuje citlivost k živým bytostem

komponenta: ohleduplnost k přírodě, místu a světu

  • projevuje respekt k rozmanitosti a vnímá ji jako důležitou hodnotu.
  • pojmenovává hodnoty a postoje, které ovlivňují jeho vlastní chování i chování druhých směrem k přírodě, místu a světu
  • nachází příklady, jak se hodnoty a postoje promítají do chování lidí k okolí
  • upravuje dle toho své chování k okolí

Očekávané výsledky učení