Respektuje pravidla etického chování a uplatňováním prosociálního chování přispívá k utváření vzájemně podporujících vztahů s druhými.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení je zaměřený na pomáhající a prosociální chování a praktickou etiku. Žáci se podílejí na reflexi chování podle etických pravidel a vyhodnocují důsledky eticky vhodného a nevhodného jednání. Oceňují vhodné chování a poukazují na projevy chování, které mají negativní dopad na mezilidské vztahy (např. na klima třídy a školy). U těchto nežádoucích vlivů zvažují, jaké jsou možnosti řešení.
K rozvoji etického a prosociálního chování je důležité vytvořit prostor pro reflexe zkušeností s prosociálním chováním a vytvářením podpůrných vztahů, dialog o hodnotách a přínosech pro sebe a druhé. V modelových situacích je možné získat zkušenost s vlastním prožíváním etických dilemat a uvědomit si své zdroje a hodnoty, které mohou být oporou při zvládání různých životních situací (např. v rámci vrstevnických, rodinných, partnerských, profesních a jiných forem vztahů).