Zapojuje se do interakce ve skupině, rozpoznává svůj přínos a přínos druhých ve skupinové činnosti.

CSP-OSV-002-ZV5-003
divider

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se věnuje rozvoji sociálních dovedností žáka. Zaměřuje se na základní formy sociální interakce (vzájemného působení jedinců nebo skupin), na základní procesy a role ve skupině, na výhody a rizika kooperace a soutěžení v sociální interakci, budování postoje k nim. Směřuje k pomáhajícímu a prosociálnímu chování a praktické etice.

Sociální interakce je běžnou součástí našeho života. Vzhledem k dynamice školní skupiny se žák neustále vyrovnává se změnami ve vývoji skupiny, mění se jeho role a zapojení a reaguje na tyto změny s ohledem na rozvíjení dovedností pro kooperaci. Žák se učí vnímat a chápat tyto změny, vhodně na ně reagovat, přijímat zodpovědnost za svá rozhodnutí. Rozvíjení dovedností pro kooperaci je tedy potřeba systematicky dlouhodobě posilovat, stejně jako pomáhající, prosociální a etické chování. Tím je také podporováno pozitivní sociální klima ve třídě, budování pozitivních vazeb vytváří bezpečné prostředí a důvěru mezi všemi aktéry.

Očekávané výsledky učení