Zapojuje se do interakce ve skupině, rozpoznává svůj přínos a přínos druhých ve skupinové činnosti.

Komentář:
Očekávaný výsledek učení se věnuje rozvoji sociálních dovedností žáka. Zaměřuje se na základní formy sociální interakce (vzájemného působení jedinců nebo skupin), na základní procesy a role ve skupině, na výhody a rizika kooperace a soutěžení v sociální interakci, budování postoje k nim. Směřuje k pomáhajícímu a prosociálnímu chování a praktické etice.
Sociální interakce je běžnou součástí našeho života. Vzhledem k dynamice školní skupiny se žák neustále vyrovnává se změnami ve vývoji skupiny, mění se jeho role a zapojení a reaguje na tyto změny s ohledem na rozvíjení dovedností pro kooperaci. Žák se učí vnímat a chápat tyto změny, vhodně na ně reagovat, přijímat zodpovědnost za svá rozhodnutí. Rozvíjení dovedností pro kooperaci je tedy potřeba systematicky dlouhodobě posilovat, stejně jako pomáhající, prosociální a etické chování. Tím je také podporováno pozitivní sociální klima ve třídě, budování pozitivních vazeb vytváří bezpečné prostředí a důvěru mezi všemi aktéry.
Očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
Vzdělávací oblasti
- CSP-OSV-002-ZV9-007 Uplatňuje vhodné způsoby sociální interakce ve skupině v modelových situacích.
- CSP-OSV-002-ZV9-008 Uplatňuje efektivní strategie sociální komunikace a řešení konfliktu v modelových situacích.
- CSP-OSV-002-ZV9-009 Respektuje pravidla etického chování a uplatňováním prosociálního chování přispívá k utváření vzájemně podporujících vztahů s druhými.