Uplatňuje vhodné způsoby sociální interakce ve skupině v modelových situacích.

CSP-OSV-002-ZV9-007
divider

Komentář:

Sociální interakce (vzájemné působení jedinců nebo skupin) je běžnou součástí našeho života. Posilování sociálních dovedností pro kooperaci, stejně jako seberegulačních dovedností a odolnosti v interakci s druhými je potřeba systematicky, cíleně a dlouhodobě rozvíjet. Pro zvládnutí bezpečné a efektivní interakce je potřeba vnímat sociální situace, přizpůsobit se jejich proměnám s využitím různých strategií.

Žák zkouší v modelových situacích různé formy sociální interakce ve skupině, různé role a seberegulaci. Reflektuje své jednání (například, kdy a jak prosazoval svůj názor, kdy a jak odstoupil od svého nápadu a podpořil nápad druhého). Modelové situace pomáhají nácviku důležitých dovedností sociální interakce v rozdílných situacích, které vyžadují porozumění jejich kontextu, jako je například kooperace a soutěžení.

Zkušenosti a jejich reflexe posilují sociální dovednosti žáka, důležité jsou také pro utváření a udržování respektujících vztahů s druhými, které jsou základem pro celkové klima školy i pro budoucí život žáka v kontextu rodiny, práce aj. 

Očekávané výsledky učení