Realizuje svůj tvůrčí záměr s využitím prostředků výtvarného umění, filmového umění a jejich kombinací.

UAK-VFV-001-ZV9-002
divider

Komentář:

Výstup vede žáka k tomu, aby cíleně vybíral ze široké palety prostředků, postupů a materiálů výtvarného umění (např. kresba, malba, grafické techniky, koláž, asambláž, prostorová tvorba) a filmového umění (animace objektů a materiálů, plošková animace, výtvarně stylizovaná dokumentární situace, výtvarně stylizované hudební video) a naučil se je rozlišovat a také vhodně kombinovat. Kombinacemi prostředků, postupů a materiálů může žák docílit osobitého vyjádření svých zkušeností, představ a fantazie. V případě práce s pohyblivým obrazem je kladen důraz také na časovou složku (dynamika snímaného pohybu, dynamika střihu, rytmus). Vlastní tvorba žáka může být využita jako výchozí bod pro další tvorbu, podobně jako je tomu u postprodukčních zásahů do pohyblivého i statického obrazu, které jsou hojně používány ve výtvarném umění i v širší vizuální produkci (retuše, barevné úpravy, střih, vizuální efekty).

Nedílnou součástí naplňování tohoto výstupu je uplatňování digitálních technologií nejen v rovině tvorby digitálního obsahu, ale také v oblasti komunikace, spolupráce a společného řešení problémů. Cílem je to, aby si žák uvědomil, že tvorba má procesuální charakter a dokončené dílo může být znovu „otevřeno“ k dalším úvahám a zpracováním. Cílem jeho tvorby tedy nemusí být hotový produkt, ale spíše samotný proces vzniku, ať už v rovině kognitivní (konceptuální úvahy nad tvorbou), afektivní (práce se svými emocemi nebo s emocemi diváka), či psychomotorické (hrubá či jemná motorika, řemeslné dovednosti). Současně si žák uvědomuje význam tvořivosti v různých kontextech (v kontextu vlastního života, v kontextech uměleckých, pracovních, environmentálních a autorskoprávních).

Očekávané výsledky učení