Využívá různé formy umění a kultury k vyjádření složitějších myšlenek a emocí a ke zpracování aktuálních témat, samostatně i ve skupinové spolupráci.

KKT-SVJ-000-ZV9-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

  • poskytuji žákům prostředí, ve kterém se cítí být motivováni ke tvorbě a experimentování s různými uměleckými technikami a médii, podporuji jejich kreativitu a fantazii a nechávám je vyjádřit své myšlenky a emoce prostřednictvím uměleckého díla
  • představuji žákům inspirativní umělecká díla a kulturní projevy z různých oblastí, období a kultur 
  • podporuji žáky ve vyjádření své osobní identity, emocí, postojů a hodnot prostřednictvím uměleckých děl 
  • poskytuji žákům prostor k reflexi a sebereflexi a pomáhám jim nalézt svůj individuální umělecký projev
  • organizuji tvůrčí projekty nebo workshopy, ve kterých mají žáci možnost pracovat na vlastních i týmových uměleckých projektech a rozvíjet své schopnosti tvorby, komunikace a spolupráce
  • poskytuji žákům konstruktivní zpětnou vazbu k jejich uměleckým dílům a podporuji je v jejich tvůrčím procesu, pomáhám jim objevovat nové perspektivy a rozvíjet jejich umělecké dovednosti
  • v diskusích nad vytvořenými díly vedu žáky k respektu k různorodosti uměleckých projevů a individuálním tvůrčím přístupům
  • využívám umělecké prostředky k reflexi obsahů výuky, abych žákům poskytl nové perspektivy a způsoby, jak porozumět a propojit různé aspekty učiva, tímto způsobem se učení stává více zážitkovým a zapamatovatelným

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: sebevyjádření

  • Ve své umělecké tvorbě volí prostředky vyjádření vlastních myšlenek a emocí na základě vlastního zájmu a preferencí.
  • Popíše proces vlastní tvorby, vysvětlí svůj záměr, použité prostředky a myšlenkové procesy, které vedly k jejich vytvoření.
  • Uplatňuje a rozvíjí osobní styl a přístup k uměleckému zpracování námětů a témat.
  • V týmové tvorbě nachází pro sebe prostor a roli s ohledem na potřeby sebevyjádření ostatních v týmu.
  • Pozitivně reaguje na zpětnou vazbu a podněty od učitele nebo spolužáků a s respektem a snahou o porozumění hodnotí umělecké sdělení a sebevyjádření druhých.
  • Vyhledává příležitosti k účasti v kulturních aktivitách a uměleckých projektech v rámci třídy, školy i ve svém okolí.

Komponenta: umělecké zpracování námětů a témat

  • Pro zpracování námětů a témat volí druh umění a prostředky podle svých zájmů a preferencí.
  • Využívá fantazii a kreativitu ve tvůrčím procesu, experimentuje s různými technikami a prostředky k prozkoumávání a vyjádření námětů a témat.
  • Popíše své zkušenosti s týmovou tvorbou a zhodnotí svůj vlastní tvůrčí přínos i přínos ostatních členů týmu k vytvoření díla a dosažení společného cíle.

Očekávané výsledky učení