Vyjadřuje své myšlenky a pocity prostředky různých druhů umění.

KKT-SVJ-000-ZV5-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

  • organizuji tvůrčí aktivity, ve kterých mají žáci možnost vyjádřit své myšlenky a pocity prostřednictvím malby, kresby, hudby, divadla, tance, filmu a audiovize nebo psaní literárních textů; tímto způsobem podporuji jejich kreativitu a sebevyjádření
  • propojuji žáky do skupin podle jejich uměleckého zaměření a podporuji je ve tvorbě společných uměleckých projektů, jako jsou divadelní nebo taneční výstupy, výstavy, projekce audiovizuálních děl, hudební vystoupení; tímto způsobem posiluji jejich schopnost spolupráce a komunikace
  • poskytuji žákům prostor k psaní vlastních textů (básní, příběhů, dialogů), ve kterých mohou sdílet své myšlenky, pocity a prožitky; texty mohou ilustrovat, zhudebnit, dramatizovat, inscenovat apod. 
  • pořádám kulturní akce, jako jsou výstavy, divadelní a taneční představení, projekce nebo koncerty, literární čtení, na kterých mají žáci možnost prezentovat svá umělecká díla a sdílet je se spolužáky, učiteli a rodiči

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: sebevyjádření

  • Vybírá k vyjádření svých myšlenek a emocí druh umění a umělecké prostředky podle svého zájmu a zaměření. 
  • Vytváří a sdílí vlastní dílo a vysvětlí, jaký měl záměr a co chtěl vyjádřit.
  • Vypráví o svých zkušenostech s tvůrčím procesem, popíše překážky, které musel překonat, a úspěchy, kterých dosáhl.
  • V týmové tvorbě nachází pro sebe prostor podle svých zájmů a schopností. 
  • Přijímá zpětnou vazbu a podněty ke zlepšení své tvůrčí činnosti.
  • Zapojí se podle svých zájmů a schopností do kulturních a uměleckých aktivit v rámci třídy a školy.

Komponenta: umělecké zpracování námětů a témat

  • Pracuje samostatně na vyjádření vlastních i zadaných námětů a témat.
  • Sdílí výsledky své tvůrčí činnosti s ostatními a vysvětluje, jak zpracoval námět, téma a co chtěl vyjádřit.
  • Přispívá svými nápady a návrhy řešení k týmové tvorbě a přijímá a oceňuje nápady a řešení druhých v týmu.

Očekávané výsledky učení

Předcházející

Klíčové kompetence