Vyjadřuje své myšlenky a pocity prostředky různých druhů umění.
KKT-SVJ-000-ZV5-001
Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:
- organizuji tvůrčí aktivity, ve kterých mají žáci možnost vyjádřit své myšlenky a pocity prostřednictvím malby, kresby, hudby, divadla, tance, filmu a audiovize nebo psaní literárních textů; tímto způsobem podporuji jejich kreativitu a sebevyjádření
- propojuji žáky do skupin podle jejich uměleckého zaměření a podporuji je ve tvorbě společných uměleckých projektů, jako jsou divadelní nebo taneční výstupy, výstavy, projekce audiovizuálních děl, hudební vystoupení; tímto způsobem posiluji jejich schopnost spolupráce a komunikace
- poskytuji žákům prostor k psaní vlastních textů (básní, příběhů, dialogů), ve kterých mohou sdílet své myšlenky, pocity a prožitky; texty mohou ilustrovat, zhudebnit, dramatizovat, inscenovat apod.
- pořádám kulturní akce, jako jsou výstavy, divadelní a taneční představení, projekce nebo koncerty, literární čtení, na kterých mají žáci možnost prezentovat svá umělecká díla a sdílet je se spolužáky, učiteli a rodiči
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
Komponenta: sebevyjádření
- Vybírá k vyjádření svých myšlenek a emocí druh umění a umělecké prostředky podle svého zájmu a zaměření.
- Vytváří a sdílí vlastní dílo a vysvětlí, jaký měl záměr a co chtěl vyjádřit.
- Vypráví o svých zkušenostech s tvůrčím procesem, popíše překážky, které musel překonat, a úspěchy, kterých dosáhl.
- V týmové tvorbě nachází pro sebe prostor podle svých zájmů a schopností.
- Přijímá zpětnou vazbu a podněty ke zlepšení své tvůrčí činnosti.
- Zapojí se podle svých zájmů a schopností do kulturních a uměleckých aktivit v rámci třídy a školy.
Komponenta: umělecké zpracování námětů a témat
- Pracuje samostatně na vyjádření vlastních i zadaných námětů a témat.
- Sdílí výsledky své tvůrčí činnosti s ostatními a vysvětluje, jak zpracoval námět, téma a co chtěl vyjádřit.
- Přispívá svými nápady a návrhy řešení k týmové tvorbě a přijímá a oceňuje nápady a řešení druhých v týmu.