tvoří podle zadání, své fantazie, hudebního či rytmického doprovodu varianty jednoduchých pohybových dovedností
Komentář
Znění alternativního OVU pro inkluzivní vzdělávání v TV
- využívá dostupné (doporučené) upravené didaktické a sportovní pomůcky přizpůsobené pro jeho optimální zapojení do pohybových činností při tvoření různých variant pohybových dovedností podle zadání, své fantazie, hudebního a rytmického doprovodu, řešení pohybového úkolu
Smyslem pohybových dovedností není jejich provádění ve stále stejné podobě, ale i vytváření variant pohybu přizpůsobených konkrétním záměrům, praktickým situacím, náladám, hudebnímu doprovodu, herní a soutěžní taktice, nebo jen prováděné pro radost z pohybu. S tvořivostí souvisí i řešení konkrétních praktických pohybových úkolů při různých činnostech a v různém prostředí.
Jednou z hlavních motivací pro vztah k pohybu a zvládání pohybových činností je i utváření variant osvojených pohybových dovedností a jejich využití v praktických činnostech (pro radost, v souladu s pohybovým záměrem, s hudbou, herním či soutěžním cílem atd.). Schopnost měnit a přizpůsobovat pohybové dovednosti je základem i pro četné praktické činnosti, bezpečný pohyb v přírodě, řešení pohybových úkolů atd.
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- zvládá základní osvojované pohybové dovednosti
- vytváří varianty pohybových dovedností samostatně nebo ve spolupráci s ostatními žáky
- vytváří varianty pohybových dovedností podle zadání (řeší pohybový úkol)