tvoří varianty pohybových dovedností podle zadání, své fantazie, hudebního a rytmického doprovodu, podle účelu pohybových činností, společně zvolené taktiky hry, soutěže
Komentář
Znění alternativního OVU pro inkluzivní vzdělávání v TV
- vyhledává a užívá dostupné upravené didaktické, sportovní a sportovně-kompenzační pomůcky přizpůsobené pro jeho optimální zapojení do pohybových činností na úrovni TV, rekreace a sportu, diskutuje o jejich využití pro rekreační a sportovní pohybové činnosti při tvoření různých variant pohybových dovedností podle zadání, své fantazie, hudebního a rytmického doprovodu
Smyslem pohybových činností je i schopnost vytvářet varianty pohybových dovedností přizpůsobené konkrétním záměrům, praktickým situacím, náladám, hudebnímu a rytmickému doprovodu, konkrétním situacím her a soutěží v souladu s dohodnutou taktikou, nebo jen pohyb pro radost. Schopnost měnit a přizpůsobovat pohybové dovednosti je základem i pro samostatné či společné řešení praktických pohybových úkolů, bezpečný pohyb v přírodě atd.
Jednou z hlavních motivací pro vztah k pohybu a zvládání pohybových činností je i utváření variant osvojených pohybových dovedností (pro radost, v souladu s pohybovým záměrem, herním soutěžním cílem atd.). S tvořivostí souvisí i řešení konkrétních praktických pohybových úkolů při různých činnostech a v různém prostředí, které lze přenášet i do běžného života.
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- vytváří varianty osvojených pohybových dovedností podle zadání
- vytváří tvořivě varianty pohybových dovedností podle aktuální situace, podmínek, kontextu, zvolené taktiky (atletika, sportovní hry…) nebo podle vlastní představy a fantazie (tanec, gymnastika…)
- argumentuje zvolení daného postupu, výběru pohybů, činností, hudby, taktiky…