Tvoří varianty pohybových dovedností podle zadání, své fantazie, hudebního a rytmického doprovodu, podle účelu pohybových činností, společně zvolené taktiky hry, soutěže.
CZB-TEV-001-ZV9-002

Úroveň: Na začátku
Popis:
- zkouší a nacvičuje vlastní varianty pohybových dovedností
- seznamuje se variantami her a soutěží
Ilustrace
Krátký textový popis:
- na základě ukázky zkouší a nacvičuje základní pohybové dovednosti (např. individuální herní činnosti v basketbalu) a vytváří vlastní varianty
- seznamuje se s variantami her (např. sledování části basketbalového utkání s komentářem učitele)
Organizace: Učitel žákům ukáže několik možných variant individuálních herních činností, žáci napodobují. Učitel poté dává žákům prostor k zkoušení vlastních variant pohybu (na místě, v pohybu, bez obránce a s obráncem).
Úroveň: Na cestě
Popis:
- nacvičuje další (nové) varianty pohybových dovedností i s hudebním a rytmickým doprovodem
- nacvičuje taktické varianty her a soutěží
Ilustrace
Krátký textový popis:
- při sportovní/pohybové hře (např. basketbal) využívá základní varianty pohybových dovedností (přihrávky, klamavé pohyby) a spolupráce (náběh) při překonání obrany soupeře
- nacvičuje další (nové) varianty pohybových dovedností (další varianty klamavých pohybů, různé způsoby střelby, varianty přihrávek, doskok míče, atd.)
- nacvičuje taktické varianty hry (vzájemné postavení spoluhráčů, reakce na rozestavení obránců)
Organizace: Učitel dává žákům prostor k zkoušení vlastních variant pohybu (na místě, v pohybu, bez obránce a s obráncem atd.). Učitel organizuje utkání, ve kterém mají žáci možnost zkoušet různé varianty pohybu a taktiky.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Vytváří vlastní varianty pohybových dovedností i s hudebním a rytmickým doprovodem a předvede je.
- Při týmových hrách a soutěžích využívá různé taktické varianty pohybových dovedností a spolupráce.
Ilustrace
Krátký textový popis:
- při zvolené/určené sportovní či pohybové hře překonává spoluprací obranu soupeře
- využívá různé varianty pohybových dovedností (přihrávky, klamavé pohyby) a spolupráce (náběh, clonění) při překonání obrany soupeře
Podmínky: Realizuje se v tělocvičně nebo v jiném vhodném prostoru pro zvolenou sportovní hru.
Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:
- aktivní účast a spolupráci ve hře
- využívání herní dovedností dle individuálních možností
- vhodnost použitých pohybových nebo herních dovedností pro spolupráci při překonávání obrany soupeře
- úspěšnost různých variant překonání obrany soupeře
- schopnost žáků se dohodnout na změně či úpravě varianty, která by vedla k lepšímu výsledku
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Tvoří podle zadání a své fantazie, hudebního či rytmického doprovodu varianty jednoduchých pohybových dovedností.