Tvoří varianty pohybových dovedností podle zadání, své fantazie, hudebního a rytmického doprovodu, podle účelu pohybových činností, společně zvolené taktiky hry, soutěže.

CZB-TEV-001-ZV9-002
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • zkouší a nacvičuje vlastní varianty pohybových dovedností
  • seznamuje se variantami her a soutěží

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • na základě ukázky zkouší a nacvičuje základní pohybové dovednosti (např. individuální herní činnosti v basketbalu) a vytváří vlastní varianty
  • seznamuje se s variantami her (např. sledování části basketbalového utkání s komentářem učitele)

Organizace: Učitel žákům ukáže několik možných variant individuálních herních činností, žáci napodobují. Učitel poté dává žákům prostor k zkoušení vlastních variant pohybu (na místě, v pohybu, bez obránce a s obráncem).


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • nacvičuje další (nové) varianty pohybových dovedností i s hudebním a rytmickým doprovodem
  • nacvičuje taktické varianty her a soutěží

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • při sportovní/pohybové hře (např. basketbal) využívá základní varianty pohybových dovedností (přihrávky, klamavé pohyby) a spolupráce (náběh) při překonání obrany soupeře
  • nacvičuje další (nové) varianty pohybových dovedností (další varianty klamavých pohybů, různé způsoby střelby, varianty přihrávek, doskok míče, atd.)
  • nacvičuje taktické varianty hry (vzájemné postavení spoluhráčů, reakce na rozestavení obránců)

Organizace: Učitel dává žákům prostor k zkoušení vlastních variant pohybu (na místě, v pohybu, bez obránce a s obráncem atd.). Učitel organizuje utkání, ve kterém mají žáci možnost zkoušet různé varianty pohybu a taktiky.


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Vytváří vlastní varianty pohybových dovedností i s hudebním a rytmickým doprovodem a předvede je.
  • Při týmových hrách a soutěžích využívá různé taktické varianty pohybových dovedností a spolupráce.

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • při zvolené/určené sportovní či pohybové hře překonává spoluprací obranu soupeře 
  • využívá různé varianty pohybových dovedností (přihrávky, klamavé pohyby) a spolupráce (náběh, clonění) při překonání obrany soupeře

Podmínky: Realizuje se v tělocvičně nebo v jiném vhodném prostoru pro zvolenou sportovní hru.

Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:  

  • aktivní účast a spolupráci ve hře 
  • využívání herní dovedností dle individuálních možností
  • vhodnost použitých pohybových nebo herních dovedností pro spolupráci při překonávání obrany soupeře
  • úspěšnost různých variant překonání obrany soupeře
  • schopnost žáků se dohodnout na změně či úpravě varianty, která by vedla k lepšímu výsledku 

 


Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Tvoří podle zadání a své fantazie, hudebního či rytmického doprovodu varianty jednoduchých pohybových dovedností.