Tvoří podle zadání, své fantazie, hudebního či rytmického doprovodu varianty jednoduchých pohybových dovedností.
Úroveň: Na začátku
Popis:
- na základě ukázek má představu o variantách pohybových dovedností
- naplánuje vlastní variantu pohybové dovednosti
Ilustrace
Krátký textový popis:
- na základě ukázek má představu o variantách a různých technikách přeskoků přes švihadlo
- naplánuje vlastní variantu a kombinaci přeskoků přes švihadlo
Organizace: Učitel žákům ukáže několik možných variant přeskoků přes švihadlo, žáci napodobují. Učitel poté dává žákům prostor ke zkoušení vlastních variant.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- vymýšlí vlastní varianty pohybových dovedností podle sebe nebo zadání
- nacvičuje vlastní varianty pohybových dovedností na hudební či rytmický doprovod
Ilustrace
Krátký textový popis:
- vymýšlí vlastní varianty přeskoků přes švihadlo podle sebe nebo zadání
- nacvičuje vlastní varianty přeskoků přes švihadlo na hudební či rytmický doprovod (nejprve vytleskávání, poté hudba s vhodným tempem)
Organizace: Učitel dává žákům prostor ke zkoušení vlastních variant přeskoku přes švihadlo a nácviku sestavy.
Ilustrace
Název ilustrace:
Rytmická gymnastika – sestava
Odkaz:
Krátký textový popis:
Před provedením aktivity se předpokládá, že žáci budou seznámeni s provedením pohybové dovednosti, kterou jim učitel rozdá na kartičkách. Úroveň je označena jako „na cestě“, protože to, co bude pro žáky nové, je, že se budou muset domluvit na vlastní sestavě a že budou muset propojit jednotlivé její prvky v celek a sami se pokusit ji nacvičit. Aktivitu je proto lepší zařadit od 3. ročníku výše (resp. dle uvážení s ohledem na úroveň žáků).
Úroveň: Splněno
Popis:
- Tvoří varianty jednoduchých pohybových dovedností na různé motivy podle zadání.
- Předvede vlastní varianty pohybových dovedností na hudební či rytmický doprovod samostatně i ve skupině.
Ilustrace
Krátký textový popis:
- vytvoří vlastní pohybovou sestavu přeskoků přes švihadlo a předvede ji na hudební doprovod
- výběr cvičení, jejich provázání
- soulad pohybu a hudby
- zdůvodnění výběru cvičení a výběru hudby či rytmického doprovodu
- proaktivní přístup k nácviku sestavy a případnou spolupráci se spolužákem
Podmínky: Realizuje se v tělocvičně nebo v jiném vhodném prostoru, kde je možné spustit hudbu.
Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:
Ilustrace
Název ilustrace:
Choreografie
Odkaz:
Krátký textový popis:
Žáci vytvoří varianty jednoduchých pohybových dovedností podle hudebního a rytmického doprovodu a své fantazie. Budou propojovat pohyby do plynulé choreografie, spolupracovat v týmu a vyjadřovat emoce a náladu hudby skrze pohyb.
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Rozumí zadání a vyjádří dle své fantazie, hudebního či rytmického doprovodu varianty jednoduchých pohybových dovedností.