Tvoří podle zadání, své fantazie, hudebního či rytmického doprovodu varianty jednoduchých pohybových dovedností.

CZB-TEV-001-ZV5-002

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • na základě ukázek má představu o variantách pohybových dovedností
  • naplánuje vlastní variantu pohybové dovednosti

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • na základě ukázek má představu o variantách a různých technikách přeskoků přes švihadlo
  • naplánuje vlastní variantu a kombinaci přeskoků přes švihadlo
  • Organizace: Učitel žákům ukáže několik možných variant přeskoků přes švihadlo, žáci napodobují. Učitel poté dává žákům prostor ke zkoušení vlastních variant.

Úroveň: Na cestě

Popis:

  • vymýšlí vlastní varianty pohybových dovedností podle sebe nebo zadání
  • nacvičuje vlastní varianty pohybových dovedností na hudební či rytmický doprovod

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • vymýšlí vlastní varianty přeskoků přes švihadlo podle sebe nebo zadání
  • nacvičuje vlastní varianty přeskoků přes švihadlo na hudební či rytmický doprovod (nejprve vytleskávání, poté hudba s vhodným tempem)
  • Organizace: Učitel dává žákům prostor ke zkoušení vlastních variant přeskoku přes švihadlo a nácviku sestavy.

Ilustrace

Název ilustrace:

Rytmická gymnastika – sestava

Odkaz:

Krátký textový popis:

Před provedením aktivity se předpokládá, že žáci budou seznámeni s provedením pohybové dovednosti, kterou jim učitel rozdá na kartičkách. Úroveň je označena jako „na cestě“, protože to, co bude pro žáky nové, je, že se budou muset domluvit na vlastní sestavě a že budou muset propojit jednotlivé její prvky v celek a sami se pokusit ji nacvičit. Aktivitu je proto lepší zařadit od 3. ročníku výše (resp. dle uvážení s ohledem na úroveň žáků). 

Úroveň: Splněno

Popis:

  • Tvoří varianty jednoduchých pohybových dovedností na různé motivy podle zadání.
  • Předvede vlastní varianty pohybových dovedností na hudební či rytmický doprovod samostatně i ve skupině.

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • vytvoří vlastní pohybovou sestavu přeskoků přes švihadlo a předvede ji na hudební doprovod
  • Podmínky: Realizuje se v tělocvičně nebo v jiném vhodném prostoru, kde je možné spustit hudbu. 

    Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu: 

    • výběr cvičení, jejich provázání 
    • soulad pohybu a hudby 
    • zdůvodnění výběru cvičení a výběru hudby či rytmického doprovodu 
    • proaktivní přístup k nácviku sestavy a případnou spolupráci se spolužákem 

Ilustrace

Název ilustrace:

Choreografie

Odkaz:

Krátký textový popis:

Žáci vytvoří varianty jednoduchých pohybových dovedností podle hudebního a rytmického doprovodu a své fantazie. Budou propojovat pohyby do plynulé choreografie, spolupracovat v týmu a vyjadřovat emoce a náladu hudby skrze pohyb.

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Rozumí zadání a vyjádří dle své fantazie, hudebního či rytmického doprovodu varianty jednoduchých pohybových dovedností.