uvede příklady dokládající, že člověk, společnost a příroda se navzájem ovlivňují, že každý může svým chováním působit na životní prostředí
CJS-CJS-001-ZV5-003
Komentář
Smyslem je rozvíjet u žáka pochopení sounáležitosti lidské společnosti a přírody, resp. vlivu každého jedince v lidské společnosti, ať už pozitivního, nebo negativního na životní prostředí a přírodu. Cílí se na odpovědné chování žáka směrem k udržitelnému životu na Zemi.
Hodnoty
- Zdravá planeta
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- rozlišuje aktivity lidí, které mohou životní prostředí zlepšovat a které poškozovat
- ověří platnost obecných doporučení (např. jak moc jsou lidé ochotní třídit odpad, jezdit veřejnou hromadnou dopravou)
- vytvoří návrh, jak on sám může pečovat o okolní životní prostředí (dbát o pořádek a čistotu, nakládat vhodným způsobem s odpady, spoluvytvářet pohodu prostředí)
Očekávané výsledky učení
Následující
Vzdělávací oblasti
- CAP-PRI-002-ZV9-007 zapojí se do péče o přírodu ve svém okolí nebo do aktivit pro její obnovu
- CAS-DEJ-001-ZV9-006 zhodnotí pozitivní a negativní vliv technologického vývoje a zejména industrializace na život různých společenských vrstev v dějinách
- CAS-DEJ-001-ZV9-008 specifikuje proměnu krajiny, sídel a hranic politických forem lidského spolčování od pravěku po současnost pomocí map a dalších informačních zdrojů
- CAS-VKO-001-ZV9-003 zdůvodní svůj žebříček hodnot a způsoby jeho uplatňování v různých životních situacích
- CAS-VKO-002-ZV9-012 iniciuje společensky prospěšnou akci a zapojuje se do ní
- GEO-GEO-002-ZV9-007 interpretuje prostorové uspořádání půd a bioty a jejich změny jako výsledek společného působení klimatu, reliéfu a lidských aktivit
- GEO-GEO-003-ZV9-014 popíše shodné a rozdílné charakteristiky míst a regionů a způsoby, jakým ovlivňují život v ostatních místech a regionech