Uvede příklady dokládající, že člověk, společnost a příroda se navzájem ovlivňují, že každý může svým chováním působit na životní prostředí.
CJS-CJS-001-ZV5-003

Komentář:
Smyslem je rozvíjet u žáka pochopení sounáležitosti lidské společnosti a přírody, resp. vlivu každého jedince v lidské společnosti, ať už pozitivního, nebo negativního, na životní prostředí a přírodu. Cílí se na odpovědné chování žáka směrem k udržitelnému životu na Zemi.
Očekávané výsledky učení
Předcházející
Vzdělávací oblasti
- DAS-ZPO-000-PV1-001 Orientuje se v dění a změnách v přírodě a ve svém okolí a přizpůsobuje se jim.
- DAS-ZPO-000-PV1-002 Udržuje pořádek v blízkém prostředí.
- DAS-ZPO-000-PV1-003 Jedná s ohledem na ochranu životního prostředí.
- DAS-ZPO-000-PV1-004 Rozpozná udržitelné přístupy v běžných životních situacích a umí je uplatnit.
- DAS-ZPO-000-PV1-005 Spolupodílí se na péči o rostliny a živočichy.
- DAS-ZPO-000-PV1-006 Respektuje různé formy života.
Následující
Vzdělávací oblasti
- CAP-PRI-002-ZV9-006 Zapojí se do péče o přírodu ve svém okolí nebo do aktivit pro její obnovu.
- CAS-DEJ-001-ZV9-004 Specifikuje proměnu politických útvarů, krajiny a lidských sídel od pravěku po současnost pomocí map a dalších informačních zdrojů.
- CAS-DEJ-001-ZV9-007 Posoudí pozitivní a negativní vliv technologického vývoje a zejména industrializace na život různých společenských vrstev v minulosti.
- CAS-VKO-001-ZV9-002 Zdůvodní svůj žebříček hodnot a způsoby jeho uplatňování v různých životních situacích.
- CAS-VKO-002-ZV9-012 Vytváří návrh společensky prospěšné akce a do některé se aktivně zapojuje.
- GEO-GEO-002-ZV9-007 Odvodí charakter půd a živých organismů pro konkrétní místo, jeho příčiny a vliv na tamní přírodní prostředí a lidskou společnost.
- GEO-GEO-003-ZV9-014 Identifikuje shodné a rozdílné charakteristiky míst a regionů a způsoby, jakými ovlivňují život v ostatních místech a regionech.