Navrhne, jak by v budoucnosti mělo vypadat místo, kde žije, a jak by takový vývoj mohl podpořit.
Komentář:
Znalostního základu výsledku učení žák dosahuje v oboru Člověk a jeho svět.
Dosažením očekávaných výsledků učení se u žáka rozvíjí vztah k místu, porozumění vazbám mezi přírodními a společenskými prvky a procesy v něm a dynamice a zákonitostem jejich vývoje. OVU propojuje různé dimenze pohledu na místo se schopností žáků uvažovat o budoucnosti, vyjádřit svoje případné obavy z vývoje, ale i přání a vize toho, jak by se jejich komunita měla rozvíjet. Schopnost uvažovat o budoucnosti je jedním ze základních předpokladů pro motivaci k tomu, starat se o svoji komunitu a zapojovat se do společenské diskuse o jejím vývoji. Je třeba, aby žáci dostali příležitost otevřeně mluvit o svých obavách, například o tom, jak různé projevy klimatické změny (např. sucho, častější případy povodní, ohrožení místních lesů) negativně ovlivňují jejich „svět“. Schopnost najít pozitivní vizi vývoje jejich komunity současně vede k posilování jejich naděje v úspěšné zvládnutí stávajících problémů. Pro úspěšné zvládnutí je důležité strávit část výuky venku a zkoumat okolní prostředí na základě vlastní zkušenosti.
Hodnoty:
- Sdílené poznání
- Zdravá planeta
- Důstojný život