Vybírá, plánuje, realizuje a vyhodnotí společně se spolužáky nebo dalšími lidmi opatření potřebná pro posílení udržitelnosti v místní komunitě či ve světě.

PTU-000-000-ZV9-003
divider

Komentář:

Znalostního základu výsledku učení žák dosahuje v oboru Geografie, Přírodopis, Výchova k občanství.

Dosažení očekávaného výsledku učení předpokládá, že žákovský projekt přesáhne hranice školy, tj. proběhne například ve spolupráci s obecním úřadem, širší veřejností, nevládní organizací, rodiči atd. Realizovaný projekt by měl být smysluplný a měl by pokud možno přinést trvalejší změnu (nikoli například pouze jednorázové vyčištění určité přírodní oblasti). Současně je důležité, aby byl projekt pro školu i žáky zvládnutelný, tj. respektoval konkrétní možnosti školy i žáků. O problému a jeho řešení by žáci měli komunikovat s dalšími skupinami obyvatel. 

Předpokladem úspěšného splnění očekávaného výstupu je to, že: a) žáci si vyberou projekt smysluplně reagující na reálný problém, b) žáci se podílejí na rozhodování ve všech fázích práce na projektu, c) žáci spolupracují s dalšími organizacemi či lidmi, kteří jsou pro prosazení jejich záměru důležití.

Aby žáci získali přesvědčení, že dokážou vlastním úsilím podporovat udržitelnost, musí zažít, že něco opravdu dokázali změnit. Protože většina potřebných změn vyžaduje spolupráci více lidí, musí žáci rozvinout svoji schopnost spolupracovat na řešení problému se spolužáky a učiteli.

Hodnoty:

  • Sdílené poznání
  • Zdravá planeta
  • Podporující technologie
  • Důstojný život

Očekávané výsledky učení