Vytváří návrh společensky prospěšné akce a do některé se aktivně zapojuje.

CAS-VKO-002-ZV9-012
divider

Komentář:

Jedná se o zkušenostní OVU. Žák představí a vyjádří, jak může aktivně přispět ke zlepšení svého blízkého prostředí, a to jak v místě, které má rád, tak v místě, kde vnímá problém. Prostředím může být škola, domov, obec, region, kraj i stát. Navrhuje konkrétní iniciativy nebo akce, které by mohly mít pozitivní dopad na jeho okolí, například v oblasti zlepšení prostředí (vzhled, udržitelnost) nebo zlepšení vztahů (společné sportovní nebo kulturní akce). Může se jednat o informační kampaň, dobrovolnickou akci, komunikaci s představiteli obce apod. Při řešení a realizaci akce používá žák vhodně digitální nástroje. Důležité je to, že žák realizuje konkrétní kroky, které vedou ke společensky prospěšné akci.

OVU žákovi ukazuje, jak je možné aktivně ovlivňovat dění ve svém okolí a jak je možné podílet se na veřejném životě. Zlepšování blízkého prostředí a zapojení se do společensky prospěšných aktivit pomáhá rozvíjet občanskou odpovědnost, empatii a týmovou spolupráci. OVU rozvíjí hodnoty a postoje žáků a podporuje osobní zodpovědnost za stav blízkého i vzdálenějšího prostředí. OVU představuje místně ukotvené učení a ukazuje, že je důležitá osobní iniciativa, spolupráce, dobrovolnictví. Škola jako bezpečné prostředí umožňuje žákům zažít situace, které mohou mít skutečný dopad. Žák může být posílen a inspirován úspěchem, případně najde pomoc při zpracování neúspěchu.  

Očekávané výsledky učení