Aplikuje metody analýzy a syntézy při řešení komplexních matematických situací v různých kontextech.
ZGM-MUV-000-ZV9-001

Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:
Učitelé plánují a integrují konkrétní projevy žáků pomocí učebních úloh, čímž aktivně podporují rozvoj základních gramotností žáků.
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
Komponenta: logický úsudek
- Dává do souvislostí objekty a jevy.
- Popíše daný stav s určitou mírou abstrakce a s využitím vhodného matematického nástroje.
- Rozhodne o vhodnosti matematického nástroje na základě své strategie, kterou dokáže jednoznačně vyjádřit.
Komponenta: analýza
- Analyzuje a vyhodnocuje výhodnost rozdělení úlohy na jednotlivé části několika způsoby.
- Analyzuje úlohu na její jednotlivé logické části.
Komponenta: syntéza
- Dokáže z jednotlivých částí usuzovat na celek, rozhodne o jeho vhodnosti na základě své strategie, kterou dokáže jednoznačně vyjádřit.
- Analyzuje úlohu na její jednotlivé logické části a naopak dokáže z jednotlivých částí usuzovat na celek, volí si k tomu vhodný matematický nástroj.
- Logické souvislosti vyjádří slovně a volí vhodný způsob písemného/matematického vyjádření.
- Vyvozuje závěr z jednoznačných předpokladů (dedukce).
- Z jednotlivostí formuluje všeobecné závěry (indukce).
Komponenta: práce s podmínkou
- Volí si předpoklady a podmínky a sleduje dopady změny podmínek na daný jev, které posoudí a vhodně argumentuje.
- Interpretuje získané výsledky ve vztahu k výchozí situaci.
Očekávané výsledky učení
Předcházející