aplikuje metody analýzy a syntézy při řešení komplexních matematických situacích v různých kontextech
ZGM-MUV-000-ZV9-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE:
Učitelé plánují a integrují konkrétní projevy žáků do učebních úloh, čímž aktivně podporují rozvoj základních gramotností žáků.
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
PROJEVY ŽÁKA:
komponenta: zákonitosti a souvislosti
- dává do souvislostí objekty a jevy
- popíše daný stav s určitou mírou abstrakce s využitím vhodného matematického nástroje
- rozhodne o vhodnosti matematického nástroje na základě své strategie, kterou dokáže jednoznačně vyjádřit
komponenta: analýza
- analyzuje a vyhodnocuje výhodnost rozdělní úlohy na jednotlivé části několika způsoby
- analyzuje úlohu na její jednotlivé logické části
komponenta: syntéza
- dokáže z jednotlivých částí usuzovat na celek rozhodne o jeho vhodnosti na základě své strategie, kterou dokáže jednoznačně vyjádřit
- analyzuje úlohu na její jednotlivé logické části a naopak dokáže z jednotlivých částí usuzovat na celek
- volí si k tomu vhodný matematický nástroj
- logické souvislosti vyjádří slovně a volí vhodný způsob písemného/matematického vyjádření
- vyvozuje závěr z jednoznačných předpokladů (dedukce)
- z jednotlivostí formuluje všeobecné závěry (indukce)
komponenta: práce s podmínkou
- volí si předpoklady a podmínky a sleduje dopady změny podmínek na daný jev, které posoudí a vhodně argumentuje
- interpretuje získané výsledky ve vztahu k výchozí situaci
Očekávané výsledky učení
Předcházející