Aplikuje metody analýzy a syntézy při řešení komplexních matematických situací v různých kontextech.

ZGM-MUV-000-ZV9-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

Učitelé plánují a integrují konkrétní projevy žáků pomocí učebních úloh, čímž aktivně podporují rozvoj základních gramotností žáků.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: logický úsudek

  • Dává do souvislostí objekty a jevy.
  • Popíše daný stav s určitou mírou abstrakce a s využitím vhodného matematického nástroje.
  • Rozhodne o vhodnosti matematického nástroje na základě své strategie, kterou dokáže jednoznačně vyjádřit.

Komponenta: analýza

  • Analyzuje a vyhodnocuje výhodnost rozdělení úlohy na jednotlivé části několika způsoby.
  • Analyzuje úlohu na její jednotlivé logické části.

Komponenta: syntéza

  • Dokáže z jednotlivých částí usuzovat na celek, rozhodne o jeho vhodnosti na základě své strategie, kterou dokáže jednoznačně vyjádřit.
  • Analyzuje úlohu na její jednotlivé logické části a naopak dokáže z jednotlivých částí usuzovat na celek, volí si k tomu vhodný matematický nástroj.
  • Logické souvislosti vyjádří slovně a volí vhodný způsob písemného/matematického vyjádření.
  • Vyvozuje závěr z jednoznačných předpokladů (dedukce).
  • Z jednotlivostí formuluje všeobecné závěry (indukce).

Komponenta: práce s podmínkou

  • Volí si předpoklady a podmínky a sleduje dopady změny podmínek na daný jev, které posoudí a vhodně argumentuje.
  • Interpretuje získané výsledky ve vztahu k výchozí situaci.

Očekávané výsledky učení