aplikuje metody analýzy a syntézy při řešení komplexních matematických situacích v různých kontextech

ZGM-MUV-000-ZV9-001
divider

Popis a zdůvodnění

STRATEGIE UČITELE:

Učitelé plánují a integrují konkrétní projevy žáků do učebních úloh, čímž aktivně podporují rozvoj základních gramotností žáků.

Hodnoty

  • Sdílené poznání

Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:

PROJEVY ŽÁKA:

komponenta: zákonitosti a souvislosti

  • dává do souvislostí objekty a jevy
  • popíše daný stav s určitou mírou abstrakce s využitím vhodného matematického nástroje
  • rozhodne o vhodnosti matematického nástroje na základě své strategie, kterou dokáže jednoznačně vyjádřit

komponenta: analýza

  • analyzuje a vyhodnocuje výhodnost rozdělní úlohy na jednotlivé části několika způsoby
  • analyzuje úlohu na její jednotlivé logické části

komponenta: syntéza

  • dokáže z jednotlivých částí usuzovat na celek rozhodne o jeho vhodnosti na základě své strategie, kterou dokáže jednoznačně vyjádřit
  • analyzuje úlohu na její jednotlivé logické části a naopak dokáže z jednotlivých částí usuzovat na celek
  • volí si k tomu vhodný matematický nástroj
  • logické souvislosti vyjádří slovně a volí vhodný způsob písemného/matematického vyjádření
  • vyvozuje závěr z jednoznačných předpokladů (dedukce)
  • z jednotlivostí formuluje všeobecné závěry (indukce)

komponenta: práce s podmínkou

  • volí si předpoklady a podmínky a sleduje dopady změny podmínek na daný jev, které posoudí a vhodně argumentuje
  • interpretuje získané výsledky ve vztahu k výchozí situaci

Očekávané výsledky učení