Rozhoduje v modelových situacích o řešení životních potřeb s ohledem na rodinný a osobní rozpočet.
Komentář:
Žáci by měli získat praktické dovednosti pro rozhodování v situacích souvisejících s řešením životních potřeb. Předpokladem je sestavení osobního/rodinného rozpočtu a činnosti spojené s jeho spravováním. Žáci by měli být schopní analyzovat rozpočty a hledat vhodné způsoby, jak se vypořádat s nedostatkem financí a jak se rozhodovat o efektivním využívání přebytků. K tomu slouží seznámení se se základními finančními produkty, které lidé využívají v různých životních situacích, a diskuse o kritériích jejich výběru.
Cílem je vést žáky k zodpovědnému rozhodování v oblasti osobních financí. Schopnost vytvořit si vlastní rozpočet, být schopný ho analyzovat a plánovat umožňuje poté spravovat své vlastní finance. Je základem pro úspěšný budoucí život bez dluhů a finančních problémů. Téma vychází z potřeb a zkušeností, které mají žáci na konci 2. stupně vzhledem ke svému věku, k používání financí a ke svému zapojení na pracovním trhu.