Rozšiřuje okruh vztahů.
KOS-VZT-000-ZV9-001
Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:
- aplikuji aktivity na podporu pocitu sounáležitosti se třídou a školou (hry, projekty, výlety, zájezdy, sportovní aktivity, společné oslavy apod.)
- usiluji o to, aby se žáci mezi sebou znali a věděli o sobě více informací (adaptační kurzy, společná volná hra, poznávací aktivity, projektová výuka, třídnické hodiny apod.)
- podporuji ocenění přínosu jednotlivce do společné aktivity
- cíleně reaguji na rizikové chování žáků
- stanovuji spolu se žáky pravidla pro jednání ve třídě (včetně digitálního prostředí), jejichž cílem je vytváření prostředí vhodného pro učení a bezpečného prostředí
- pravidelně se žáky hovořím o očekávaném chování při výuce a věnuji se praktickému nácviku vhodného chování se žáky, oceňuji a upevňuji chování podporující rozvoj
- vedu rozhovory rozvíjející pozitivní atmosféru
- hraji se žáky hry se zaměřením na třídní kolektiv (citlivost k druhým, zájem o spolužáky)
- podporuji sdělování emocí, pocitů, názorů (např. komunitní kruh)
- poskytuji prostor pro argumentaci názorů a sdílení, přehodnocení vlastních názorů a zpětnou vazbu
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
Komponenta: začleňování
- Hledá a vytváří spojení s ostatními (interakce, na základě zájmů, sympatií).
- Rozlišuje různou intenzitu vzájemných vztahů.
- Pečuje vědomě o pocitově blízké vztahy, přátelství.
- Reflektuje své chování ve vztazích.
- Reflektuje chování jiných lidí ve vztazích (dvojice a skupiny).
Komponenta: sociální soudržnost, pospolitost
- Reflektuje vlastní vztahy (kvalita, společné cíle, sdílené hodnoty, zájmy, wellbeing).
- Podílí se na činnostech ve prospěch komunity.
- Naplňuje potřeby ostatních (vzájemná prospěšnost, respekt k sobě i druhým lidem).