Rozšiřuje okruh vztahů.

KOS-VZT-000-ZV9-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

  • aplikuji aktivity na podporu pocitu sounáležitosti se třídou a školou (hry, projekty, výlety, zájezdy, sportovní aktivity, společné oslavy apod.) 
  • usiluji o to, aby se žáci mezi sebou znali a věděli o sobě více informací (adaptační kurzy, společná volná hra, poznávací aktivity, projektová výuka, třídnické hodiny apod.) 
  • podporuji ocenění přínosu jednotlivce do společné aktivity 
  • cíleně reaguji na rizikové chování žáků 
  • stanovuji spolu se žáky pravidla pro jednání ve třídě (včetně digitálního prostředí), jejichž cílem je vytváření prostředí vhodného pro učení a bezpečného prostředí 
  • pravidelně se žáky hovořím o očekávaném chování při výuce a věnuji se praktickému nácviku vhodného chování se žáky, oceňuji a upevňuji chování podporující rozvoj
  • vedu rozhovory rozvíjející pozitivní atmosféru 
  • hraji se žáky hry se zaměřením na třídní kolektiv (citlivost k druhým, zájem o spolužáky)  
  • podporuji sdělování emocí, pocitů, názorů (např. komunitní kruh) 
  • poskytuji prostor pro argumentaci názorů a sdílení, přehodnocení vlastních názorů a zpětnou vazbu 

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: začleňování  

  • Hledá a vytváří spojení s ostatními (interakce, na základě zájmů, sympatií).
  • Rozlišuje různou intenzitu vzájemných vztahů. 
  • Pečuje vědomě o pocitově blízké vztahy, přátelství. 
  • Reflektuje své chování ve vztazích. 
  • Reflektuje chování jiných lidí ve vztazích (dvojice a skupiny).

Komponenta: sociální soudržnost, pospolitost 

  • Reflektuje vlastní vztahy (kvalita, společné cíle, sdílené hodnoty, zájmy, wellbeing).
  • Podílí se na činnostech ve prospěch komunity. 
  • Naplňuje potřeby ostatních (vzájemná prospěšnost, respekt k sobě i druhým lidem).

Očekávané výsledky učení