Rozvíjí vztahy s ostatními.

KOS-VZT-000-ZV5-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

  • vedu rozhovory rozvíjející pozitivní atmosféru ve třídě 
  • hraji se žáky hry se zaměřením na třídní kolektiv (citlivost k druhým, zájem o spolužáky)  
  • podporuji sdělování emocí, pocitů, názorů (např. komunitní kruh) 
  • poskytuji prostor pro argumentaci názorů a sdílení, přehodnocení vlastních názorů a zpětnou vazbu 
  • aplikuji aktivity na podporu pocitu sounáležitosti se třídou a školou (hry, projekty, výlety, zájezdy, sportovní aktivity, společné oslavy apod.) 
  • usiluji o to, aby se žáci mezi sebou znali a věděli o sobě více informací (adaptační kurzy, společná volná hra, poznávací aktivity, projektová výuka, třídnické hodiny apod.) 
  • podporuji ocenění přínosu jednotlivce do společné aktivity 
  • cíleně reaguji na rizikové chování žáků 
  • stanovuji spolu se žáky pravidla pro jednání ve třídě (včetně digitálního prostředí), jejichž cílem je vytváření prostředí vhodného pro učení a bezpečného prostředí 
  • pravidelně se žáky hovořím o očekávaném chování při výuce a věnuji se praktickému nácviku vhodného chování se žáky, oceňuji a upevňuji chování podporující rozvoj

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: začleňování 

  • Seznamuje se s vrstevníky a dospělými.
  • Navazuje nová přátelství a udržuje dlouhodobé vztahy se svými vrstevníky.
  • Zúčastňuje se aktivně třídního života (slavnosti, projekty, nastavování pravidel).
  • Sdílí své zájmy, emoce a názory s ostatními členy třídního kolektivu.

Komponenta: sociální soudržnost, pospolitost 

  • Popisuje, s kým má jaké vztahy (uvádí příklady, srovnání, zkušenosti).
  • Reflektuje hodnoty a potřeby vztahů (kvalita, kvantita, vzájemná prospěšnost).

Očekávané výsledky učení