Rozvíjí vztahy s ostatními.
KOS-VZT-000-ZV5-001
Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:
- vedu rozhovory rozvíjející pozitivní atmosféru ve třídě
- hraji se žáky hry se zaměřením na třídní kolektiv (citlivost k druhým, zájem o spolužáky)
- podporuji sdělování emocí, pocitů, názorů (např. komunitní kruh)
- poskytuji prostor pro argumentaci názorů a sdílení, přehodnocení vlastních názorů a zpětnou vazbu
- aplikuji aktivity na podporu pocitu sounáležitosti se třídou a školou (hry, projekty, výlety, zájezdy, sportovní aktivity, společné oslavy apod.)
- usiluji o to, aby se žáci mezi sebou znali a věděli o sobě více informací (adaptační kurzy, společná volná hra, poznávací aktivity, projektová výuka, třídnické hodiny apod.)
- podporuji ocenění přínosu jednotlivce do společné aktivity
- cíleně reaguji na rizikové chování žáků
- stanovuji spolu se žáky pravidla pro jednání ve třídě (včetně digitálního prostředí), jejichž cílem je vytváření prostředí vhodného pro učení a bezpečného prostředí
- pravidelně se žáky hovořím o očekávaném chování při výuce a věnuji se praktickému nácviku vhodného chování se žáky, oceňuji a upevňuji chování podporující rozvoj
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
Komponenta: začleňování
- Seznamuje se s vrstevníky a dospělými.
- Navazuje nová přátelství a udržuje dlouhodobé vztahy se svými vrstevníky.
- Zúčastňuje se aktivně třídního života (slavnosti, projekty, nastavování pravidel).
- Sdílí své zájmy, emoce a názory s ostatními členy třídního kolektivu.
Komponenta: sociální soudržnost, pospolitost
- Popisuje, s kým má jaké vztahy (uvádí příklady, srovnání, zkušenosti).
- Reflektuje hodnoty a potřeby vztahů (kvalita, kvantita, vzájemná prospěšnost).
Očekávané výsledky učení
Předcházející