Porovná na základě pozorování rozmanitost živé a neživé přírody ve svém okolí a realizuje zásah, kterým tuto rozmanitost podpoří.

CJS-CJS-004-ZV5-015
divider

Komentář:

Zaměřujeme se na rozlišování základních prvků živé a neživé přírody. Na základě multismyslového vnímání žák popisuje typické vlastnosti jednotlivých přírodnin (rostlin, hub, živočichů, minerálů, hornin), vyhledává a porovnává podobnosti a rozdíly mezi jednotlivými přírodninami a skupinami přírodnin. Na základě reflexe vlastního zkoumání formuluje charakteristiky pro skupiny pozorovaných organismů (např. dřeviny, savci, členovci). Uvědomuje si rozmanitost přírody a to, že může svými silami aktivně podpořit její rozmanitost v regionu (v okolí školy). Zásahem do prostředí je myšleno zhotovení krajinného prvke, jako například hmyzího domku, zídky pro ještěrky, pítka, ptačí budky, krmítka, pestrého lučního záhonu pro opylovače, vysazení keřů pro ptáky. Následné pozorování a zaznamenávání změn ve výskytu podpořených organismů podporuje aktivní jednání a pozitivní zkušenost žáka, kdy vidí výsledek své práce. 

Očekávané výsledky učení

Následující

Vzdělávací oblasti