Oceňuje rozmanitost přírody a způsobů jejího poznávání na základě reflexe společně prožité výukové zkušenosti.
CJS-CJS-004-ZV5-018

Komentář:
Jedná se o zkušenostní očekávaný výsledek učení zaměřený na využívání různých prostředí pro výuku přírodovědných témat. Základem je společně prožitá výuková zkušenost v daném prostředí a následná reflexe této zkušenosti jak v rovině způsobu poznávání, tak v rovině působení daného prostředí na postoje žáka vůči přírodě a životnímu prostředí a osvojení si způsobů bezpečného chování v daném prostředí a při kontaktu se živými organismy. Je vhodné zkušenost rozvíjet opakovaně a různými formami v průběhu celého 1. stupně. K naplnění může napomoci spolupráce na výuce s dalšími aktéry ve vzdělávání (ekocentra, muzea, správa chráněných území apod.).
Očekávané výsledky učení
Předcházející
Vzdělávací oblasti
- DAS-PSP-000-PV1-002 Pojmenuje a rozlišuje některé objekty ze živé a neživé přírody a zapamatuje si jejich názvy.
- DAS-PSP-000-PV1-004 Rozpozná a pojmenuje některé jevy a děje na Zemi.
- DAS-PSP-000-PV1-005 Rozlišuje mezi světem přírody a techniky a vysvětlí jejich význam pro člověka a život na Zemi.
- DJT-TSB-000-PV1-003 Rozlišuje pomocí všech smyslů.
Následující
Vzdělávací oblasti
- CAP-PRI-002-ZV9-005 Podílí se na návrhu způsobu obnovy nebo ochrany cenného nebo člověkem narušeného území v regionu a posoudí možné dopady navrženého opatření.
- CAP-PRI-002-ZV9-006 Zapojí se do péče o přírodu ve svém okolí nebo do aktivit pro její obnovu.
- CAP-PRI-002-ZV9-008 Zhodnotí význam přírody pro život člověka na základě vědeckých důkazů a s využitím konkrétních příkladů.
- GEO-GEO-002-ZV9-007 Odvodí charakter půd a živých organismů pro konkrétní místo, jeho příčiny a vliv na tamní přírodní prostředí a lidskou společnost.