oceňuje rozmanitost přírody a způsobů jejího poznávání na základě reflexe společně prožité výukové zkušenosti
CJS-CJS-004-ZV5-018
Komentář
Jedná se o zkušenostní očekávaný výsledek učení zaměřený na využívání různých prostředí pro výuku přírodovědných témat. Základem je společně prožitá výuková zkušenost v daném prostředí a následná reflexe této zkušenosti jak v rovině způsobu poznávání, tak v rovině působení daného prostředí na postoje žáka vůči přírodě a životnímu prostředí a osvojení si způsobů bezpečného chování v daném prostředí a při kontaktu se živými organismy. Je vhodné zkušenost rozvíjet opakovaně a různými formami v průběhu celého 1. stupně. K naplnění může napomoci spolupráce na výuce s dalšími aktéry ve vzdělávání (ekocentra, muzea, správa chráněných území apod.).
Hodnoty
- Sdílené poznání
- Zdravá planeta
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- poznává přírodniny v prostředí školní třídy prostřednictvím smyslů
- poznává rozmanitost přírody prostřednictvím návštěv přírodovědně a kulturně cenných lokalit
- poznává exotickou přírodu v prostředí zoologických a botanických zahrad
- poznává přírodniny a přírodní jevy prostřednictvím center environmentální výchovy, science center, přírodovědných expozic muzeí, planetárií
- reflektuje různé způsoby poznávání a vnímání přírody
Očekávané výsledky učení
Následující
Vzdělávací oblasti
- CAP-PRI-002-ZV9-006 podílí se na návrhu způsobu obnovy nebo ochrany cenného nebo člověkem narušeného území v regionu a posoudí možné dopady navrženého opatření
- CAP-PRI-002-ZV9-007 zapojí se do péče o přírodu ve svém okolí nebo do aktivit pro její obnovu
- CAP-PRI-002-ZV9-010 zhodnotí význam přírody pro život člověka na základě vědeckých důkazů a s využitím konkrétních příkladů
- GEO-GEO-002-ZV9-007 interpretuje prostorové uspořádání půd a bioty a jejich změny jako výsledek společného působení klimatu, reliéfu a lidských aktivit