Zkoumá lokální historii prostřednictvím vlastního bádání nejméně ve dvou zdrojích.
CJS-CJS-003-ZV5-012

Komentář:
Žák si osvojuje dovednost práce s historickými prameny. Tato dovednost mu umožňuje, aby si ověřil vlastní schopnost získat odpovědi na historicky zaměřené dotazy a formulovat na jejich základě příběh. Předpokládá se jeho zapojení při vyhledávání pramenů (např. rodinné fotoalbum, předměty v muzejní sbírce, objekty ve veřejném prostoru). Historický příběh může mít různou formu výstupu a sdílení (např. psaný příběh, rodokmen, komiks, komentované živé obrazy, prezentace s navazující diskusí).
Očekávané výsledky učení
Předcházející
Vzdělávací oblasti
Následující
Vzdělávací oblasti
- CAS-DEJ-001-ZV9-002 Posoudí informační hodnotu a důvěryhodnost zdrojů z různých dějinných epoch.
- CAS-DEJ-002-ZV9-013 Vytvoří vlastní dějepisný výstup s využitím vhodných kriticky posouzených zdrojů.
- CAS-DEJ-002-ZV9-014 Vytvoří vlastní výstup na základě absolvování aktivizačního edukačního programu v paměťové instituci nebo ve veřejném prostoru.
- CAS-DEJ-002-ZV9-015 Vyjádří vlastní představu o funkci a významu historických objektů a motivů ve veřejném prostoru.
- CAS-DEJ-002-ZV9-016 Podílí se na utváření historického významu regionálních kulturních památek, popřípadě památek s celostátní či mezinárodní hodnotou.
- CAS-DEJ-002-ZV9-018 V modelové situaci předvede, jak může historické poznání pomoci v současném životě.