Vybírá na základě zkušenosti aplikace a data pro řešení problému.

Komentář:
Žák podle využívaného digitálního zařízení a účelu své práce najde, vybere (na ploše, v obchodě s aplikacemi, na internetu), podle potřeby stáhne a spustí aplikaci. Rozlišuje datové soubory různého typu (texty, obrázky, zvuky, videa) a pro práci s nimi používá aplikace, které mu umožňují příslušná data prohlížet, upravovat, vytvářet a sdílet. Zjišťuje, jak různá zařízení a různé aplikace mohou řešit stejné úkoly a že různé úkoly lze řešit i na stejném zařízení, když se použije jiná aplikace.
Žák zjišťuje, že se může vracet k rozdělané práci, seznamuje se s konceptem paměti. Rozlišuje, kdy se jeho zařízení připojuje na internet a kdy ne. Začíná chápat význam stažených dat (např. offline mapy s lokálně uloženými mapovými soubory vs. online mapy s mapovými soubory ad hoc stahovanými z internetu). Rozumí, že digitální zařízení tato data ukládá do paměti s omezenou kapacitou a umí je smazat.
Vybírání vhodných aplikací a dat rozvíjí kritické myšlení a schopnost hodnotit různé možnosti, základní dovednost potřebnou v mnoha oblastech života. Použití správné aplikace nebo správného datasetu může významně usnadnit a zrychlit vyřešení problému. Technologie se průběžně vyvíjejí. Schopnost mezi nimi racionálně vybírat na základě porozumění trvalejším konceptům je předpokladem jejich efektivního využívání v průběhu života žáků.
Vyučující postupně vede žáka k tomu, aby:
- postupně poznával společné prvky ovládání aplikací a začal je rutinně používat – krok zpět, kopírování, scrollování apod. na počítači, tabletu, mobilu a cloudu,
- vracel se k rozdělané práci (koncept ukládání dat, soubory),
- rozhodoval se, jakou aplikaci využije k řešení problému a ke zpracování daných dat,
- odstraňoval svá data (z plochy počítače, dokumentů, stažených souborů, cloudu, koše).