promýšlí potřebné zdroje pro aktivity, které přispívají k rozvoji jeho či blízkého okolí
KPP-ZDR-000-ZV5-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE
- soustředím se na podporu žáků při objevování jejich tvůrčího potenciálu
- podněcuji žáky k přemýšlení mimo ustálené vzorce a k nalézání vnitřní motivace pro objevování a využívání nových příležitosti
- podporuji samostatné myšlení prostřednictvím bádání, otevřeného dialogu, aktivních projektů a diskuzí motivovaných reálnými situacemi
- organizuji besedy, setkání žáků s inspirativními podnikavými osobnostmi a pozitivními vzory - úspěšnými absolventy školy, rodiči, odborníky
- poskytuji žákům konstruktivní zpětnou vazbu, včetně formativního hodnocení, které posiluje jejich potřebu zdokonalovat se
- umožňuji žákům získat zkušenosti
- v sebeprezentaci, což zahrnuje představení osobních kvalit a schopností jedince
- v prezentaci osobních i skupinových úspěchů a témat, která inspirují jejich okolí
- podporuji u žáků porozumění principům práce s externími zdroji, zejména s ohledem na projektový trojimperativ (vztah mezi časem, zdroji a kvalitou), usiluji o jejich praktickou aplikaci, konkrétně zapojením žáků do projektového učení
- zařazuji velmi zjednodušené metody typu Lean Canvas
- zařazením kooperativního učení a nastavením jasných očekávání a kritérií pro hodnocení kvality práce žáků jim umožňuji při realizaci projektů efektivně sdílet a využívat zdroje a zkušenosti
- rozvíjím u žáků dovednosti budování a udržování vztahů s ostatními lidmi jak v jejich osobním životě, tak v oblasti jejich zájmů
- umožňuji žákům absolvování exkurzí u různých firem a organizací
- vyzývám žáky k tomu, aby si sami vybrali a kontaktovali firmu/organizaci, do které se chtějí podívat a něco se o ní dozvědět
- rozvíjím spolupráci mezi školami a vítám aktivity připravované žáky středních škol pro žáky základních škol, jako jsou odborné a zájmové kroužky
- zprostředkovávám žákům příležitosti spolupracovat se staršími spolužáky nebo absolventy školy, kteří jim poskytují užitečné rady a podporu například při rozvíjení zájmu, profilaci aj.
- podporuji propojování žáků s komunitou a místní samosprávou, například formou rozmanitých žákovských projektů/miniprojektů
- pestrou škálou metod a forem výuky přináším do procesu výuky nečekané změny, kterým musí žáci flexibilně čelit, jsou nuceni předvídat situace, události a plánovat opatření k jejich zvládnutí, adaptovat se
Hodnoty
- Sdílené poznání
- Podporující technologie
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
komponenta: vlastní tvůrčí potenciál
- objevuje svůj tvůrčí potenciál
- přichází s novými nápady či netradičními přístupy
- inspiruje se z nových zdrojů a spolupracuje s kreativními a tvůrčími vrstevníky
komponenta: externí zdroje a prostředky
- sestavuje seznam zdrojů, které ke své nebo skupinové aktivitě, projektu potřebuje
- vysvětluje na konkrétním příkladu vztah mezi časem, zdroji a kvalitou
- odhaduje potřebný čas
- navrhuje, odkud zdroje získat, zapojuje se do jejich zajišťování
komponenta: podněcování spolupráce
- motivuje ostatní, aby se zapojili do určité činnosti nebo nenáročného projektu a podíleli se na dosahování společných cílů
- komunikuje s okolím a vytváří skupinu vrstevníků s různými dovednostmi
komponenta: síťování a networking
- navazuje dobré vztahy s lidmi s podobnými zájmy, nejen se spolužáky, radí se s nimi
- sdílí své zkušenosti v novém prostředí, navazuje nové kontakty
- při setkáních s inspirativními lidmi si na jejich příkladech uvědomuje, poté konkrétně pojmenovává, co ho zajímá a co nikoliv
- popisuje, čemu by se rád věnoval více než doposud
- na vyžádání konkretizuje své silné stránky, které si během setkání nově uvědomil
komponenta: adaptabilita a flexibilita
- adaptuje se na změny a příležitosti během výuky i v běžných situacích mimo školu
- je otevřený novým znalostem a zdokonaluje dovednosti
- projevuje odvahu a vytrvalost při realizaci nových nápadů i prosazování vlastních myšlenek
Očekávané výsledky učení
Následující