promýšlí potřebné zdroje pro aktivity, které přispívají k rozvoji jeho či blízkého okolí

KPP-ZDR-000-ZV5-001
divider

Popis a zdůvodnění

STRATEGIE UČITELE

  • soustředím se na podporu žáků při objevování jejich tvůrčího potenciálu
  • podněcuji žáky k přemýšlení mimo ustálené vzorce a k nalézání vnitřní motivace pro objevování a využívání nových příležitosti
  • podporuji samostatné myšlení prostřednictvím bádání, otevřeného dialogu, aktivních projektů a diskuzí motivovaných reálnými situacemi
  • organizuji besedy, setkání žáků s inspirativními podnikavými osobnostmi a pozitivními vzory - úspěšnými absolventy školy, rodiči, odborníky
  • poskytuji žákům konstruktivní zpětnou vazbu, včetně formativního hodnocení, které posiluje jejich potřebu zdokonalovat se
  • umožňuji žákům získat zkušenosti
    • v sebeprezentaci, což zahrnuje představení osobních kvalit a schopností jedince
    • v prezentaci osobních i skupinových úspěchů a témat, která inspirují jejich okolí
  • podporuji u žáků porozumění principům práce s externími zdroji, zejména s ohledem na projektový trojimperativ (vztah mezi časem, zdroji a kvalitou), usiluji o jejich praktickou aplikaci, konkrétně zapojením žáků do projektového učení 
  • zařazuji velmi zjednodušené metody typu Lean Canvas 
  • zařazením kooperativního učení a nastavením jasných očekávání a kritérií pro hodnocení kvality práce žáků jim umožňuji při realizaci projektů efektivně sdílet a využívat zdroje a zkušenosti 
  • rozvíjím u žáků dovednosti budování a udržování vztahů s ostatními lidmi jak v jejich osobním životě, tak v oblasti jejich zájmů
  • umožňuji žákům absolvování exkurzí u různých firem a organizací
  • vyzývám žáky k tomu, aby si sami vybrali a kontaktovali firmu/organizaci, do které se chtějí podívat a něco se o ní dozvědět
  • rozvíjím spolupráci mezi školami a vítám aktivity připravované žáky středních škol pro žáky základních škol, jako jsou odborné a zájmové kroužky
  • zprostředkovávám žákům příležitosti spolupracovat se staršími spolužáky nebo absolventy školy, kteří jim poskytují užitečné rady a podporu například při rozvíjení zájmu, profilaci aj.
  • podporuji propojování žáků s komunitou a místní samosprávou, například formou rozmanitých žákovských projektů/miniprojektů
  • pestrou škálou metod a forem výuky přináším do procesu výuky nečekané změny, kterým musí žáci flexibilně čelit, jsou nuceni předvídat situace, události a plánovat opatření k jejich zvládnutí, adaptovat se

Hodnoty

  • Sdílené poznání
  • Podpora udržitelných technologií a inovací

Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

komponenta: vlastní tvůrčí potenciál

  • objevuje svůj tvůrčí potenciál
  • přichází s novými nápady či netradičními přístupy
  • inspiruje se z nových zdrojů a spolupracuje s kreativními a tvůrčími vrstevníky

komponenta: externí zdroje a prostředky

  • sestavuje seznam zdrojů, které ke své nebo skupinové aktivitě, projektu potřebuje
  • vysvětluje na konkrétním příkladu vztah mezi časem, zdroji a kvalitou 
  • odhaduje potřebný čas
  • navrhuje, odkud zdroje získat, zapojuje se do jejich zajišťování

komponenta: podněcování spolupráce

  • motivuje ostatní, aby se zapojili do určité činnosti nebo nenáročného projektu a podíleli se na dosahování společných cílů
  • komunikuje s okolím a vytváří skupinu vrstevníků s různými dovednostmi 

komponenta: síťování a networking

  • navazuje dobré vztahy s lidmi s podobnými zájmy, nejen se spolužáky, radí se s nimi
  • sdílí své zkušenosti v novém prostředí, navazuje nové kontakty 
  • při setkáních s inspirativními lidmi si na jejich příkladech uvědomuje, poté konkrétně pojmenovává, co ho zajímá a co nikoliv
  • popisuje, čemu by se rád věnoval více než doposud      
  • na vyžádání konkretizuje své silné stránky, které si během setkání nově uvědomil

komponenta: adaptabilita a flexibilita

  • adaptuje se na změny a příležitosti během výuky i v běžných situacích mimo školu
  • je otevřený novým znalostem a zdokonaluje dovednosti
  • projevuje odvahu a vytrvalost při realizaci nových nápadů i prosazování vlastních myšlenek 

Očekávané výsledky učení