Využívá digitální technologie doporučeným způsobem k zefektivnění vlastní práce.
Komentář:
Při plnění jednoduchých a praktických úkolů žáci zkoumají možnosti a objevují příležitosti k využití digitálních technologií. Mohou například využívat tablety nebo počítače k procvičování pomocí vzdělávacích aplikací, psaní textů v jednoduchých textových editorech nebo hledání informací k projektům. Učí se ovládat běžná digitální zařízení, jako je zapnutí a vypnutí, práce s myší nebo dotykovým displejem, a základy ovládání aplikací. Postupně zkoumají, které školní činnosti lze efektivně zvládnout s digitálními technologiemi – například rychlé vyhledávání informací, kreslení v digitálních aplikacích nebo vytváření jednoduchých prezentací. V průběhu prvního stupně poznávají, že technologie (aplikace a služby) se v čase mění, a začínají si utvářet strategie k rozpoznání a nápravě svých nedostatků v digitálních kompetencích.
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:
- vedu žáky k samostatnému využívání digitálních technologií v konkrétních výukových situacích
- vedu žáky ke sdílení zkušeností, k diskusím a společnému hodnocení přínosů a rizik využití digitálních technologií v dané situaci
- dbám na to, aby měl každý žák dostatek času a příležitostí se s každou novou technologií seznámit, vedu žáky ke vzájemné pomoci
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
efektivní využití digitálních technologií
- používá pro řešení daného problému doporučený nástroj či aplikaci, reflektuje práci s danou technologií s cílem identifikovat efektivní a neefektivní postupy při práci s ní
využití digitálních nástrojů k inovaci procesů a produktů
- reflektuje, které školní činnosti je možné efektivně zvládnout s využitím digitálních technologií
držet krok s vývojem digitálních technologií
- přizpůsobuje využití digitálních nástrojů změnám, ke kterým v těchto nástrojích dochází