Využívá digitální technologie doporučeným způsobem k zefektivnění vlastní práce.

KDI-VIN-000-ZV5-001
divider

Komentář:

Při plnění jednoduchých a praktických úkolů žáci zkoumají možnosti a objevují příležitosti k využití digitálních technologií. Mohou například využívat tablety nebo počítače k procvičování pomocí vzdělávacích aplikací, psaní textů v jednoduchých textových editorech nebo hledání informací k projektům. Učí se ovládat běžná digitální zařízení, jako je zapnutí a vypnutí, práce s myší nebo dotykovým displejem, a základy ovládání aplikací. Postupně zkoumají, které školní činnosti lze efektivně zvládnout s digitálními technologiemi – například rychlé vyhledávání informací, kreslení v digitálních aplikacích nebo vytváření jednoduchých prezentací. V průběhu prvního stupně poznávají, že technologie (aplikace a služby) se v čase mění, a začínají si utvářet strategie k rozpoznání a nápravě svých nedostatků v digitálních kompetencích.

 

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

  • vedu žáky k samostatnému využívání digitálních technologií v konkrétních výukových situacích
  • vedu žáky ke sdílení zkušeností, k diskusím a společnému hodnocení přínosů a rizik využití digitálních technologií v dané situaci
  • dbám na to, aby měl každý žák dostatek času a příležitostí se s každou novou technologií seznámit, vedu žáky ke vzájemné pomoci

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

efektivní využití digitálních technologií

  • používá pro řešení daného problému doporučený nástroj či aplikaci, reflektuje práci s danou technologií s cílem identifikovat efektivní a neefektivní postupy při práci s ní

využití digitálních nástrojů k inovaci procesů a produktů

  • reflektuje, které školní činnosti je možné efektivně zvládnout s využitím digitálních technologií

držet krok s vývojem digitálních technologií

  • přizpůsobuje využití digitálních nástrojů změnám, ke kterým v těchto nástrojích dochází

Očekávané výsledky učení