Využívá digitální technologie, aby sobě či ostatním usnadnil či zjednodušil pracovní postupy a zkvalitnil výsledky práce.

KDI-VIN-000-ZV9-001
divider

Komentář:

Jak efektivně používat digitální nástroje ke spolupráci, plánování a organizaci, například aplikace pro týmovou komunikaci nebo software na správu úkolů, se žáci učí při práci na školních projektech. Zkoumají nové nástroje a technologie, které jim umožňují inovovat své postupy – například využití tabulkových procesorů pro analýzu dat nebo grafických editorů pro vizualizaci výsledků. Součástí výuky je i podpora žáků v hledání příležitostí k rozvoji digitálních kompetencí, například objevováním nových aplikací a vzájemným učením. Tak si nejen osvojují digitální dovednosti, ale také se učí adaptabilitě a schopnosti zlepšovat svou práci pomocí dostupných technologií.

 

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

  • vedu žáky k samostatnému využívání digitálních technologií v konkrétních výukových situacích
  • vedu žáky ke sdílení možností, kde a jak využít digitální technologie, k diskusím a společnému hodnocení přínosů a rizik využití digitálních technologií v dané situaci
  • vytvářím podmínky pro realizaci skupinových i individuálních projektů a využití digitálních technologií v nich, poskytuji tím žákům příležitost ke tvůrčímu a inovativnímu využívání digitálních technologií při stanovení záměru projektu, hledání postupů a variant řešení, vyhodnocování výsledků a dopadů projektu
  • vybírám do výuky aktivity, ve kterých mají žáci příležitost seznamovat se s pro ně novými digitálními technologiemi a nalézat pro sebe vhodné strategie, jak se vyrovnat s vývojem technologií a stálou potřebou rozvíjet digitální dovednosti

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

efektivní využití digitálních technologií

  • navrhuje různé postupy k řešení vybraných problémů pomocí digitálních technologií
  • reflektuje využití digitálních technologií s cílem identifikovat efektivní a neefektivní postupy při řešení daného problému
  • pro školní práci a plánování svého času využívá digitální technologie, kombinuje je a samostatně rozhoduje, které pro jakou činnost či řešený problém použít
  • běžné technické problémy sám vyřeší nebo si najde návod na jejich vyřešení

využití digitálních nástrojů k inovaci procesů a produktů

  • využívá digitální technologie, aby si usnadnil práci, zefektivnil či zjednodušil pracovní postupy a zkvalitnil výsledky své práce
  • popíše souvislost rozvoje informačních technologií s rozvojem společnosti a uvádí objevy, které výrazně posunuly využití digitálních technologií ve společnosti

sledování vývoje digitálních technologií

  • hodnotí možnosti a hledá a využívá příležitosti, které nabízejí nové digitální technologie pro školní i mimoškolní práci

Očekávané výsledky učení