Využívá digitální technologie, aby sobě či ostatním usnadnil či zjednodušil pracovní postupy a zkvalitnil výsledky práce.
Komentář:
Jak efektivně používat digitální nástroje ke spolupráci, plánování a organizaci, například aplikace pro týmovou komunikaci nebo software na správu úkolů, se žáci učí při práci na školních projektech. Zkoumají nové nástroje a technologie, které jim umožňují inovovat své postupy – například využití tabulkových procesorů pro analýzu dat nebo grafických editorů pro vizualizaci výsledků. Součástí výuky je i podpora žáků v hledání příležitostí k rozvoji digitálních kompetencí, například objevováním nových aplikací a vzájemným učením. Tak si nejen osvojují digitální dovednosti, ale také se učí adaptabilitě a schopnosti zlepšovat svou práci pomocí dostupných technologií.
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:
- vedu žáky k samostatnému využívání digitálních technologií v konkrétních výukových situacích
- vedu žáky ke sdílení možností, kde a jak využít digitální technologie, k diskusím a společnému hodnocení přínosů a rizik využití digitálních technologií v dané situaci
- vytvářím podmínky pro realizaci skupinových i individuálních projektů a využití digitálních technologií v nich, poskytuji tím žákům příležitost ke tvůrčímu a inovativnímu využívání digitálních technologií při stanovení záměru projektu, hledání postupů a variant řešení, vyhodnocování výsledků a dopadů projektu
- vybírám do výuky aktivity, ve kterých mají žáci příležitost seznamovat se s pro ně novými digitálními technologiemi a nalézat pro sebe vhodné strategie, jak se vyrovnat s vývojem technologií a stálou potřebou rozvíjet digitální dovednosti
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
efektivní využití digitálních technologií
- navrhuje různé postupy k řešení vybraných problémů pomocí digitálních technologií
- reflektuje využití digitálních technologií s cílem identifikovat efektivní a neefektivní postupy při řešení daného problému
- pro školní práci a plánování svého času využívá digitální technologie, kombinuje je a samostatně rozhoduje, které pro jakou činnost či řešený problém použít
- běžné technické problémy sám vyřeší nebo si najde návod na jejich vyřešení
využití digitálních nástrojů k inovaci procesů a produktů
- využívá digitální technologie, aby si usnadnil práci, zefektivnil či zjednodušil pracovní postupy a zkvalitnil výsledky své práce
- popíše souvislost rozvoje informačních technologií s rozvojem společnosti a uvádí objevy, které výrazně posunuly využití digitálních technologií ve společnosti
sledování vývoje digitálních technologií
- hodnotí možnosti a hledá a využívá příležitosti, které nabízejí nové digitální technologie pro školní i mimoškolní práci