využívá efektivní strategie a reflektuje své potřeby při učení
CSP-OSV-001-ZV9-005
Komentář
Očekávaný výsledek učení je zaměřený na sebepoznání v oblasti učení a osvojení efektivních strategií učení zahrnujících reflexi žákových individuálních potřeb.
Identifikace individuálně účinných strategií učení je zásadní pro učení jakémukoliv vzdělávacímu obsahu. Žáci se prostřednictvím očekávaného výsledku učení prakticky seznamují s různými přístupy a strategiemi učení. V nácvikových situacích rozvíjejí a reflektují jejich aplikaci. Rozvíjejí schopnost koncentrace při učení. Poznávají své preference při učení spojené např. s modalitou učebního obsahu, sociálními faktory nebo faktory prostředí pro učení.
Hodnoty
- Důstojný život
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- pojmenuje své potřeby při učení (spojené s modalitou informací, prostředím pro učení, denní dobou, sociální podporou aj.) a vhodné způsoby podporující jejich naplnění
- rozlišuje různé úrovně vzdělávacích cílů
- na příkladu vzdělávacího obsahu, který je pro něj náročný, vyzkouší různé strategie a/nebo techniky učení a vyhodnotí jejich účinnost
- v modelových situacích zahrnujících různé typy vzdělávacího obsahu a vzdělávacích cílů navrhne vhodné strategie a/nebo techniky učení a svou volbu zdůvodní
- v modelových situacích identifikuje možné překážky v učení a postupy jejich překonávání
Očekávané výsledky učení
Předcházející