Posoudí informační hodnotu a důvěryhodnost zdrojů z různých dějinných epoch.

Komentář:
Historické poznání není uzavřené. Naše představa o minulosti vychází jak z předporozumění, tak ze zdrojů, které máme k dispozici, a jejich různých interpretací. Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na správnou práci s různorodými zdroji historického poznání. Žák si osvojí schopnost kritiky pramenů a posoudí povahu, hodnotu obsažených informací a důvěryhodnost zdrojů. Naučí se, že informace z jednoho zdroje je nutné ověřit a doplnit dalšími zdroji, zohlední dobový kontext, ale seznámí se i s tím, jaký vliv mají na naše vnímání minulosti média. Zdroji mohou být historické prameny, odborná literatura, různé žánry fikce (beletrie, film atd.) či nová média. Posouzení důvěryhodnosti zdrojů historického poznání, zohlednění historického kontextu a kladení vhodných otázek je základní dovedností pro aktivní zapojení do historické kultury a občanského života.