sdílí své myšlenky o variantách budoucího vývoje z hlediska udržitelnosti
KOB-UDR-000-ZV5-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE
- vytvářím zadání, při nichž žáci potřebují uvažovat o budoucím vývoji a porovnávat jeho různé možné varianty
- vytvářím prostor pro otevřenou diskusi žáků o hodnotách a chování ve vztahu k udržitelnosti, faciltuji diskusi a využívám osvědčené diskusní techniky
- modeluji svám profesním, osobním a občanským chování vhodné postupy z hlediska udržitelnosti
- využívám techniky zviditelňující minulý a možný budoucí vývoj různých procesů, jevů a systémů - např. simulační hry, grafická znázornění, myšlenkové mapy
- vedu reflexi o zkušenostech a zážitcích žáků dle osvědčených postupů (reflektivní postupka)
Hodnoty
- Zdravá planeta
- Důstojný život
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
komponenta:předvídavé (anticipační) myšlení
- uvádí příklady různých možností budoucího vývoje ve svém blízkém i širším okolí
- rozlišuje, co považuje za žádoucí a co za pravděpodobný budoucí vývoj
komponenta: porozumění hlediskům a principům udržitelnosti
- vyhodnocuje, které způsoby chování jednotlivce či širší skupiny ve svém okolí považuje za dlouhodobě neudržitelné a udržitelné
komponenta: navrhování a uskutečňování změn
- navrhuje a odůvodňuje, jaké změny by si ve svém blízkém i širším okolí přál, a co je pro jejich uskutečnění potřeba udělat