uplatňuje postupy ke zlepšení či udržení své tělesné zdatnosti, duševní a sociální pohody, k překonávání námahy a obtíží spojených s tělesnou a psychickou zátěží

CZB-TEV-001-ZV9-003
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • zvládne 1000 m dlouhý vytrvalostní běh

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Podmínky: 

Realizuje se na běžecké dráze, nebo jiné vhodné trati.

Žák absolvuje v rámci vyučovacích jednotek TV intervalové tréninky zaměřené na rozvoj vytrvalosti.

 

Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:  

  • aktivní účast žáka (žák plní zadané úkoly v rámci svých možností) alespoň ve 2 vyučovacích jednotkách TV ze 3 zaměřených na vytrvalostní běh – intervalový trénink  
  • zvládnutí běhu na 1000 m s minimálním přerušováním běhu, využitím vůle, zkušenosti z tréninku vytrvalosti (hranicí může být požadovaný čas, který učitel stanoví pro určení objektivní hranice posuzování a motivace žáků)
  • po každém intervalu žák provede sebereflexi – vyhodnotí aspekty běhu a upraví tak, aby v si v následujícím vedl lépe (tempo, dýchání, styl, …)

 

Pozn. Cílem zpětné vazby je, aby žák pochopil význam pravidelného testování fyzické zdatnosti, uměl interpretovat naměřené hodnoty a výsledky testů a odvodit z nich stav své zdatnosti, uvědomil si, že mírná fyzická nepohoda při cvičení je přirozená a její překonávání vede ke zvyšování kondice a zdatnosti, která podporuje zdraví. Hlavním cílem je, aby získal motivaci k pravidelné pohybové aktivitě, která podporuje optimální úroveň tělesné zdatnosti po celý život.