Reflektuje různé formy mezilidských vztahů, společné znaky a odlišnosti u sebe a druhých.
Komentář:
Cílem tohoto očekávaného výsledku učení je poznání sebe ve vztazích s druhými, rozpoznání základních chyb ve vnímání druhých a budování respektu k odlišnostem. Poznání druhých je základním předpokladem pro jejich pochopení a rozvíjení respektujících, podpůrných a blízkých vztahů.
Zkušenost s vnímáním a přijímáním jedinečnosti druhých získává žák přirozeně ve vztazích ve škole i v mimoškolním prostředí. Na základě řízených činností rozvíjí sebereflexi ve vnímání druhých, kriticky vyhodnocuje informace o druhých a předchází předsudkům. Tyto dovednosti podporují dobré vztahy mezi členy školní komunity, v mimoškolním prostředí a blízkých vztazích a snižují rizika nedorozumění (diskriminace, násilí atd.) v jeho budoucím partnerském, společenském a profesním životě.