Uvede příklady živého umění, kulturních projevů, akcí, tradic a kulturních institucí na regionální, národní i celosvětové úrovni.

Komentář:
Žák se seznamuje s příklady živého umění, kulturních projevů, akcí, tradic a institucí na různých úrovních – místní, regionální, národní i globální. Zapojuje se do návštěv kulturních institucí, jako jsou divadla, koncertní síně, galerie a muzea, kde přímo zažívá různé formy umění. Může se podílet na projektech, které vedou k objevování místního kulturního dědictví skrze rozhovory s místními umělci, může dokumentovat místní tradice nebo vytvářet vlastní umělecká díla inspirovaná těmito kulturními projevy. Žáci mohou být seznamováni se živým uměním a kulturou v širším měřítku (národním, globálním) také formou multimediální prezentace, filmových ukázek nebo účasti pozvaných odborníků z různých kulturních oblastí. Cílem je rozvíjet povědomí žáků o kulturním bohatství, podnítit jejich zájem o různé formy umění a kultury a propojit je s jejich každodenním životem, podporovat jejich aktivní zapojení do kulturního dění. Důraz je kladen na důležitost pochopení a ocenění kulturní rozmanitosti, na celkovou kulturní gramotnost a otevřenost vůči různým formám uměleckého a kulturního vyjádření.
Očekávané výsledky učení
Vzdělávací oblasti
- UAK-HTD-003-ZV5-007 Uvede příklady hudebních, divadelních nebo tanečních projevů, kulturní tradice, kulturní instituce vztahující se k těmto druhům umění ve svém nejbližším okolí, lokalitě či regionu.
- UAK-VFV-003-ZV5-007 Uvede příklad kulturní události či kulturní instituce ve svém nejbližším okolí.