Uvede příklady živého umění, kulturních projevů, akcí, tradic a kulturních institucí na regionální, národní i celosvětové úrovni.

UAK-HTD-003-ZV9-009
divider

Komentář:

Žák se seznamuje s příklady živého umění, kulturních projevů, akcí, tradic a institucí na různých úrovních – místní, regionální, národní i globální. Zapojuje se do návštěv kulturních institucí, jako jsou divadla, koncertní síně, galerie a muzea, kde přímo zažívá různé formy umění. Může se podílet na projektech, které vedou k objevování místního kulturního dědictví skrze rozhovory s místními umělci, může dokumentovat místní tradice nebo vytvářet vlastní umělecká díla inspirovaná těmito kulturními projevy. Žáci mohou být seznamováni se živým uměním a kulturou v širším měřítku (národním, globálním) také formou multimediální prezentace, filmových ukázek nebo účasti pozvaných odborníků z různých kulturních oblastí. Cílem je rozvíjet povědomí žáků o kulturním bohatství, podnítit jejich zájem o různé formy umění a kultury a propojit je s jejich každodenním životem, podporovat jejich aktivní zapojení do kulturního dění. Důraz je kladen na důležitost pochopení a ocenění kulturní rozmanitosti, na celkovou kulturní gramotnost a otevřenost vůči různým formám uměleckého a kulturního vyjádření.

Očekávané výsledky učení