přispívá k formování kulturního prostředí a kulturní atmosféry školního prostředí účastí v uměleckých oborových i mezioborových projektech a prezentacích v rámci školy i místa
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- účastní se hudebních, tanečních a dramatických činností ve škole,
- zapojují se v jemu odpovídající roli do přípravy a prezentace různých uměleckých a kulturních projektů ve škole (mohou to být různé úrovně produkce, od menších vystoupení v rámci školy až po větší produkce, které jsou otevřeny veřejnosti: hudební koncerty, divadelní představení, taneční vystoupení, školní akademie, oslavy)
- zúčastňuje se kulturních událostí ve škole, případně v místě, kde žije (festivaly tradiční kulturní slavnosti, komunitní akce)
- spolupracuje s ostatními žáky a učiteli na tvorbě a realizaci uměleckých projektů
- zná nabídku školy i dalších institucí a organizací ve svém okolí pro aktivní trávení volného času zejména v oblasti uměleckých aktivit dětí a mládeže (ZUŠ, DDM, kroužky organizované různými institucemi, organizacemi, spolky
- účastní diskusí, brainstormingů, cvičení a skupinových aktivit, které vedou ke společné tvorbě uměleckých děl v oblasti performativních umění ale i mezioborových projektů
- naslouchá zkušenostem svých spolužáků v oblasti trávení volného času, hledá v nich inspiraci pro sebe sama, dle svých možností sdílí své umělecké dovednosti a znalosti s ostatními žáky a podporuje je v jejich uměleckém rozvoji (může se stát mentorem pro mladší žáky nebo se podílet na vedení menších skupin nebo workshopů apod.)
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Přijďte se podívat
Podpora kulturních událostí prostřednictvím sdílení informací a aktivní účasti:
Žáci pracovali na kulturním projektu a chtějí prezentovat jeho výsledek. Rozdělí se do skupin podle vlastního výběru a budou pracovat na propagaci projektu, události:
skupina upoutávka
žáci vytvoří krátkou upoutávku, zahrají ji „naživo“ nebo natočí na mobil
skupina plakát
žáci vytvoří plakát, propagující projekt/událost
skupina rozhovor v médiích
skupina vytvoří rozhovor moderátora s fiktivní postavou spojenou s projektem/akcí
skupina pouliční akce
žáci vytvoří výstup ), kterým budou zvát na ulici k účasti na prezentaci projektu/na kulturní událost
skupina hlášení ve školním rozhlase
žáci vytvoří netradiční a zajímavé hlášení do školního rozhlasu
Skupiny si vzájemně předvedou své výstupy, diskutují o nich, poskytují si zpětnou vazbu a další nápady.
Vybrané a dokončené výstupy využijí ke skutečné propagaci projektu/události.