Rozlišuje různé formy kultury a umění, popíše jejich projevy a uvede významné kulturní instituce na regionální, národní i globální úrovni.
KKT-KON-000-ZV9-001
Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:
- organizuji diskuse a debaty o různých uměleckých dílech, kulturních událostech a tématech, které jsou aktuální ve společnosti, povzbuzuji žáky k aktivní účasti na kulturních a uměleckých akcích
- poskytuji žákům prostor, aby ostatním sdělili a zhodnotili své zážitky z uměleckých a kulturních akcí, které navštívili mimo školu
- pořádám návštěvy muzeí, divadel, koncertů, kin, knihoven a kulturních akcí, které umožňují žákům osobní setkání s uměním a kulturou a poskytují jim praktické zkušenosti
- zapojuji se do programů kulturního a uměleckého vzdělávání a spolupracuji s kulturními institucemi a odborníky, poskytuji tak žákům odborné znalosti a umožňuji jim širší pohled na dané kulturní oblasti
- zapojuji se se žáky do kulturních a uměleckých projektů v rámci školy i mimo školu
- vedu žáky k tomu, aby si založili a pravidelně doplňovali portfolio svých kulturních a uměleckých aktivit (návštěv kulturních institucí, vlastní tvorby…) v papírové nebo digitální podobě
- hodnotím se žáky vliv digitálních médií na dostupnost a kvalitu kultury a umění
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
Komponenta: znalost kultury a umění
- Na příkladech vysvětlí funkci a význam kulturních institucí (galerie, muzea, divadla, kina, koncertní sály, knihovny, kulturní centra, domy kultury) pro vzdělávání a rozvíjení a uchování umění a kultury.
- Uvede několik příkladů významných kulturních institucí a kulturních akcí na národní i celosvětové úrovni.
- Popíše různé druhy umění (výtvarné umění, literatura, tanec, divadlo, film a audiovize), jejich vyjadřovací prostředky a některé žánry.
- Zhodnotí vliv digitálních technologií na současnou kulturu a umění.
Komponenta: orientace v místní kultuře a umění
- Uvede příklady uměleckých děl a kulturních událostí ve svém okolí.
- Vyjmenuje některé významné umělce a umělecká díla spojená s regionem.
- Popíše kulturní akce, výstavy, představení, koncerty a další události v regionu, kterých se účastnil.
Očekávané výsledky učení
Předcházející