Rozlišuje různé formy kultury a umění, popíše jejich projevy a uvede významné kulturní instituce na regionální, národní i globální úrovni.

KKT-KON-000-ZV9-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

  • organizuji diskuse a debaty o různých uměleckých dílech, kulturních událostech a tématech, které jsou aktuální ve společnosti, povzbuzuji žáky k aktivní účasti na kulturních a uměleckých akcích
  • poskytuji žákům prostor, aby ostatním sdělili a zhodnotili své zážitky z uměleckých a kulturních akcí, které navštívili mimo školu
  • pořádám návštěvy muzeí, divadel, koncertů, kin, knihoven a kulturních akcí, které umožňují žákům osobní setkání s uměním a kulturou a poskytují jim praktické zkušenosti
  • zapojuji se do programů kulturního a uměleckého vzdělávání a spolupracuji s kulturními institucemi a odborníky, poskytuji tak žákům odborné znalosti a umožňuji jim širší pohled na dané kulturní oblasti
  • zapojuji se se žáky do kulturních a uměleckých projektů v rámci školy i mimo školu
  • vedu žáky k tomu, aby si založili a pravidelně doplňovali portfolio svých kulturních a uměleckých aktivit (návštěv kulturních institucí, vlastní tvorby…) v papírové nebo digitální podobě
  • hodnotím se žáky vliv digitálních médií na dostupnost a kvalitu kultury a umění

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: znalost kultury a umění

  • Na příkladech vysvětlí funkci a význam kulturních institucí (galerie, muzea, divadla, kina, koncertní sály, knihovny, kulturní centra, domy kultury) pro vzdělávání a rozvíjení a uchování umění a kultury.
  • Uvede několik příkladů významných kulturních institucí a kulturních akcí na národní i celosvětové úrovni. 
  • Popíše různé druhy umění (výtvarné umění, literatura, tanec, divadlo, film a audiovize), jejich vyjadřovací prostředky a některé žánry.
  • Zhodnotí vliv digitálních technologií na současnou kulturu a umění.

Komponenta: orientace v místní kultuře a umění

  • Uvede příklady uměleckých děl a kulturních událostí ve svém okolí.
  • Vyjmenuje některé významné umělce a umělecká díla spojená s regionem.
  • Popíše kulturní akce, výstavy, představení, koncerty a další události v regionu, kterých se účastnil.

Očekávané výsledky učení