Uvede příklady některých kulturních institucí, projevů umění a kulturního dění ve svém okolí.

KKT-KON-000-ZV5-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

  • pravidelně vedu diskuse o různých kulturních tématech, jako jsou tradiční svátky, kulturní události v okolí nebo regionální umělci, díky těmto diskusím se žáci seznamují s různorodostí kulturního dění
  • poskytuji prostor žákům, aby popsali a zhodnotili i kulturní a umělecké akce, kterých se zúčastnili mimo školu, a diskutuji o tom s nimi
  • vyhledávám a se žáky navštěvuji místní kulturní instituce, které nabízejí k zážitkům z uměleckého díla i doprovodné programy pro školy, jako jsou knihovny, galerie, divadla, kina nebo umělecké skupiny, abych žákům umožnil přímý kontakt s profesionálními umělci a kulturními pracovníky
  • organizuji výlety do místních muzeí, galerií, divadel, kin, knihoven nebo historických památek, během těchto exkurzí si žáci prohlížejí umělecká díla, učí se o historii a kultuře regionu
  • o návštěvách kulturních institucí, návštěvách uměleckých skupin a umělců a kulturních pracovníků ve škole vedu portfolio – v papírové podobě nebo v dokumentu sdíleném s rodiči žáků
  • diskutuji se žáky o tom, jak digitální média ovlivňují dostupnost a úroveň kultury a umění

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: znalost kultury a umění

  • Pojmenuje některé kulturní instituce (galerie, muzea, divadla, kina, koncertní sály, knihovny) a popíše aktivity, které v nich probíhají. 
  • Vyjmenuje druhy umění (výtvarné umění, literatura, hudba, tanec, divadlo, film) a popíše některé jejich prostředky sdělování.
  • Pojmenuje několik významných umělců a významných uměleckých děl.
  • Popíše některé projevy kultury a umění v digitálním prostředí.

Komponenta: orientace v místní kultuře a umění

  • Popíše některé nejbližší (místní, oblastní) kulturní instituce, jako jsou muzea, galerie, divadla, kina, knihovny, historické památky. 
  • Popíše místní kulturní a umělecké akce a projekty, kterých se účastnil. 

Očekávané výsledky učení