Posoudí, co nebo kdo na něj má vliv ve fyzickém a digitálním prostředí, v modelové situaci se vymezí vůči nepříjemné nebo rizikové komunikaci.
CJS-CJS-002-ZV5-010

Komentář:
Žák uvede příklady osob a situací ve fyzickém i digitálním prostředí, které mají vliv na jeho každodenní život. Zároveň zhodnotí, jakého charakteru tyto vlivy jsou a co přinášejí (např. zachování psychického či fyzického zdraví, bezpečnost). Učí se chovat bezpečně ve fyzickém i online prostředí, seznámí se s různými způsoby, jak odmítnout nepříjemnou komunikaci. Postupně se učí a procvičuje, jak vyjádřit své názory tak, aby byla respektována práva a pocity jeho i druhých.
Očekávané výsledky učení
Předcházející
Vzdělávací oblasti
Následující
Vzdělávací oblasti
- CAS-DEJ-001-ZV9-007 Posoudí pozitivní a negativní vliv technologického vývoje a zejména industrializace na život různých společenských vrstev v minulosti.
- CAS-VKO-001-ZV9-002 Zdůvodní svůj žebříček hodnot a způsoby jeho uplatňování v různých životních situacích.
- CAS-VKO-001-ZV9-004 Zhodnotí, co nebo kdo má vliv na něj a na jeho rozhodování ve fyzickém a v digitálním prostředí.
- CZB-VZB-001-ZV9-004 Analyzuje a hodnotí tělesné a psychosociální změny v období dospívání a adekvátně na ně reaguje, rozezná nevhodné i nekonsenzuální chování související se sexualitou ve fyzickém i digitálním prostředí.
- CZB-VZB-003-ZV9-009 Zaujímá odmítavý postoj vůči nevhodnému chování (vulgárnímu, násilnému, nerespektujícímu, agresivnímu, manipulativnímu) a v modelových situacích používá vhodné způsoby, jak se vůči takovému chování vymezit.
- CZB-VZB-003-ZV9-010 Identifikuje nebezpečné aktivity a situace vyskytující se v digitálním prostředí a odůvodní, proč je důležité chránit zde bezpečí své i ostatních, včetně ochrany osobních údajů.