Zaujímá odmítavý postoj vůči nevhodnému chování (vulgárnímu, násilnému, nerespektujícímu, agresivnímu, manipulativnímu) a v modelových situacích používá vhodné způsoby, jak se vůči takovému chování vymezit.

CZB-VZB-003-ZV9-009
divider

Komentář:

Žák získává základní vhled do situací, které mohou ohrozit jeho osobní bezpečí. K nevhodným (vulgárním, nekonsenzuálním, agresivním, manipulativním) projevům chování a násilí zaujímá odmítavý postoj. Respektuje přijatá pravidla soužití mezi spolužáky a jinými vrstevníky. Osvojuje si způsoby chování potřebné pro ochranu a předcházení nebezpečným situacím doma, ve škole, v komunitě. Rozlišuje, na koho se v případech, že se s těmito formami jednání setká, může obrátit.

Výchova ke zdraví a bezpečí rozvíjí u žáka komunikační dovednosti, učí ho jednat asertivně. Prostřednictvím aktivizujících a projektových metod vede žáka k ohleduplnému, tolerantnímu, odpovědnému chování a k poznání, že na zdraví a bezpečí jednotlivce se podílí odpovědný přístup všech členů komunity.

Očekávané výsledky učení