respektuje pravidla bezpečného zacházení s digitálními zařízeními i daty a zásadami zdraví neohrožujícího chování v digitálním prostředí
KDI-BZK-000-ZV5-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE
- nastavujeme společně na základě příkladů a zkušeností pravidla bezpečného zacházení s digitálními technologiemi
- vedu žáky k tomu, aby pravidla podporovala aktivní přístup žáků k využívání digitálních technologií, a současně dbáme na to, aby pravidla podporovala digitální pohodu (wellbeing) žáků a vedla je k ochraně jejich duševního, fyzického a sociálního zdraví
- volím takové aktivity, ve kterých mají žáci příležitost přemýšlet o dopadech využívání digitálních technologií (pozitivních i negativních) na člověka, společnost i v kontextu cílů udržitelného rozvoje
Hodnoty
- Podporující technologie
- Sdílené poznání
- Zdravá planeta
- Důstojný život
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
komponenta: ochrana obsah, soukromí v digitálním prostředí
- s porozuměním dodržuje základní pravidla ochrany zařízení a dat, rozpozná základní rizikové situace a vhodně na ně reaguje
komponenta: vliv digitálních technologiích na wellbeing a sociální začlenění
- respektuje pravidla bezpečného a zdraví neohrožujícího chování při práci s digitálními technologiemi
komponenta: dopad digitálních technologií a jejich používání na životní prostředí
- vyjmenuje příklady dopadů používání digitálních technologií životní prostředí
Očekávané výsledky učení
Následující