Používá peníze v běžných modelových situacích.
Komentář:
Žák rozumí hodnotě peněz, rozpoznává české bankovky a mince a rozlišuje jejich hodnotu, při nakupování v modelové situaci sčítá a odčítá, odhaduje cenu zboží a nákupu, zjišťuje, zda mu vystačí peníze na nákup. Na příbězích nebo modelových situacích se seznamuje s právy spotřebitele a příklady jejich porušování (nesprávně vrácené peníze, právo na reklamaci, právo na vrácení zboží, klamavá reklama, podvodné praktiky). Vedeme žáky k tomu, aby si uvědomili rozdíl mezi placením hotovostí a penězi z účtu. Mít bezhotovostní peníze neznamená, že neexistují, ale že musí být zřízen účet v bance a že peníze se na tento účet vkládají a vybírají se z něj. Žáci mohou porovnat svoji zkušenost s hotovostním a bezhotovostním placením (např. bezhotovostní platba vede ke snazšímu utrácení než hotovostní platba, při které si žáci spíše uvědomí hodnotu peněz).