Určí postupným načítáním po jedné počet konkrétních předmětů od 1 do 6 bez ohledu na jejich rozmístění.
DJP-PMP-000-PV1-003
Komentář:
Zaměřujeme se na určení počtu reálných předmětů a postupně zařazujeme zástupné modely (prsty, puntíky na hrací kostce, žetony). Rozmístění předmětů záměrně měníme tak, aby dítě nefixovalo počet předmětů na jejich rozmístění (vzor hrací kostky). Podporujeme v různých situacích vazbu „kolik – tolik“, která je pro vnímání stejného počtu zásadní. Respektujeme individuální způsob určení počtu, sledujeme u dítěte vývojovou řadu: hmat, metoda prodlouženého prstu, zrak. Při určování počtu pracujeme i s pohybem a zvukem.
Příklady
- V průběhu spontánních činností a v běžných situacích využíváme situace pro určení množství.
- Využíváme běžné situace pro podporu ukotvení vazby „kolik-tolik“.
- Hrajeme hry, ve kterých podporujeme určování počtu kroků a zvukových signálů.
- Hrajeme deskové hry s hrací kostkou, vytváříme hrací plánky společně s dětmi.