Vzdělávací oblasti
Vzdělávací obsah v RVP PV:
- je uspořádán do čtyř vzdělávacích oblastí;
- představuje kompaktní, vnitřně propojený celek, jehož členění do vzdělávacích oblastí je orientační;
- odpovídá specifikům předškolního vzdělávání;
- vytváří příležitosti pro učení a vzbuzuje u dětí přirozený zájem o objevování a poznávání;
- představuje činnostní a integrované pojetí obsahů předškolního vzdělávání;
- se stanovuje s respektem k nerovnoměrnému vývoji dětí předškolního věku.
Vzdělávací oblasti společně vytvářejí podněty a příležitosti pro celkový rozvoj dítěte. Vyjadřují, co učitel průběžně sleduje, u dítěte podporuje a k jakým cílům směřuje.
Každá vzdělávací oblast obsahuje okruhy s očekávanými výsledky učení, které jsou formulovány pro dobu, kdy dítě předškolní vzdělávání ukončuje. Každé dítě jich dosahuje v míře odpovídající jeho individuálním možnostem.